Iz godine u godinu podaci govore da u Srbiji pored najboljih programera raste i broj startapa. Koliko startapa zapravo ima u Srbiji, koliko traju, na koja tržišta su orijentisani, neka su od pitanja koja je obrađivalo opsežno istraživanje koje je sprovela Inicijativa digitalna Srbija u saradnji sa kompanijom Startap Genome Iz San Franciska.
Prvo u istraživanju je bilo važno odrediti kolika je stratap zajednica u Srbiji, a tu se prvenstveno misli na broj aktivnih. Podatak do kojeg se došlo u istraživanju je oko 200 startapa. Od toga je 22 odsto startapa osnovana pre manje od 12 meseci, dok 50 odsto njih traje preko dve godine, piše Blic.
Čak 21 odsto startapa je registrovano u više zemalja. Najviše ih je registrovano u Srbiji, čak 77 odsto, a ako su registrovani van Srbije, dominantne destinacije su Amerika i Velika Britanija.
Istraživanje se bavilo i oblastima kojima se srpski stratapi bave. Najviše ih se bavi pravljenjem aplikacija za rešavanje problema preduzećima i to je primarno zanimanje za 21 startap. Na drugom mestu su startapi koji se bave gejmingom, a na trećem oni koji vode baze podataka i analize.
Interesantno je pomenuti da je najmanje startapa iz oblasti zabave, sporta, kao i startapa koji se bave decom.
Od 200 postojećih startapa čak 78 odsto je pokrenulo svoj prvi proizvod, dok je 68 odsto njih imalo i prve prihode, tačnije isplatu makar jednog kupca.
Grad iz kojeg dolazi najviše startapa u Srbiji je Beograd i to 71 odsto, na drugom mestu je Novi sad sa 15 odsto postojećih startapa, a na trećem mestu Niš sa četiri odsto.
Što se tiče targetiranih tržišta naših stratapa primarna je Amerika i Evropa. Američkom tržištu teži 37 odsto njih, dok je to slučaj sa 26 odsto za evropsko. Podjednak broj startapa i to 11 odsto je usmeren na domaće i tržište bivših jugoslovenskih republika, navodi Blic.