U Hrvatskoj se formira nova avio-kompanija? – Bankar.rs
SVE VESTI

U Hrvatskoj se formira nova avio-kompanija?

U Hrvatskoj je u toku formiranje nove avio kompanije pod nazivom SmileAir, piše Tango Six.

Nino Borić, već više od 30 godina radi u zrakoplovstvu, vlasnik je kompanije AvioNova (članica ISTAT-a) sa sedištem u Floridi preko koje je prodao avione nizu kompanija među kojima i Darwinu, dva širokotrupca United Airwaisu, Aurora Airwaysu, takođe je nabavio i sva tri Turboleta L410, tri Fokkera F-100 i prvi A320 za Trade Air. Više godina radio je na direktorskim mestima u operativi avio kompanija. Uz njega u projektu su Bernard Lukač, pilot sa 30 godišnjim stažem i biši instruktor u Croatia Airlinesu, poslednjih 8 godina inspektor u CCAA, te Krunoslav Đumlija, pilot sa 15 godišnjim stažem i bivši inspektor u CCAA.

Kompanija namerava da krene sa operacijama sa Embraerima E-190 u konfiguraciji sa 100 mesta, a u kasnijoj fazi planira da nabavi A321 u konfiguraciji sa 214 mesta, dok dugoročno planira da nabavi i A330. U tri godine od pokretanja kompanija planira flotu od pet aviona. Planirani početak letova je proleće 2020. godine. SmileAir smatra da je E-190 idealan avion za celogodišnje operiranje, dok bi A321 koristili za sezonske letove.

Kompanija će se baviti ACMI i wet lease businessom, redovnim charterima i leisure linijama, te ad hoc charterima, i planiraju da pokriju letove prema Evropi, Bliskom Istoku, Africi i Islandu. Kompanija namerava i da iznajmljuje posade kompanijama koje su kratke sa njima (a što je krucijalni problem današnjice), te dump lease u kojem se iznajmljuje posada, avion, održavanje i osiguranje, ali ne i kabinsko osoblje, a avion se iznajmljuje po satu.

Nino Borić je izjavio da im je glavni cilj preuzeti deo leisure tržišta na Jadranu kojeg u top sezoni 82% drže stranci. Naglašava kako Bugarska ima preko 60 aviona u 10 kompanija, od kojih dobar deo radi charter i leisure. Grčka pak ima 107 aviona u 12 kompanija. U Hrvatskoj lete tek dve kompanije sa 16 aviona.

Borić je jasno rekao da neće rizikovati, da će krenuti sa manjim kapacitetima, a potom generički rasti. Naglašava da namerava da aplicira na silna sredstva koja Hrvatska turistička zajednica i lokalne turističke zajednice daju za udruženo oglašavanje u zračnom prometu, kao i da ima kontakte sa brojnim turističkim organizacijama i hotelijerima koji će učestvovati u projektu. Linije koje će pokretati puniće se od strane hotelijera i turoperatora, a preostali deo aviona prodavaće se na slobodnom tržištu.

No, jedna velika prednost ove kompanije u odnosu na ostale je da će linije funkcionisati kao celogodišnje, tj. model sa kojim će nastupiti prema turističkim organizacijama će biti celogodišnje letenje, a što će puniti kapacitete hotela i u predsezoni, postsezoni, ali i izvan sezone. Za isto već ima razrađen model finansiranja.

(Tango Six)

Tags
Back to top button