Francuski Vansi erports (Vinci Airports) preuzeće 50,01 odsto udela u londonskom aerodromu Getvik, saopštili su juče Vansi i kompanja Global infrastrakčer partners (GIP), koja zajedno sa konzorcijumom još dva sainvestitora upravlja drugim po prometu britanskim aerodromom.
Vansi, koji je koncesionar beogradskog Aerodroma “Nikola Tesla”, za većinski paket akcija Getvika će platiti oko 3,7 milijardi dolara. Preostalih 49,99 odsto ostaće pod kontrolom GIP. Očekuje se da transakcija bude finalizovana u prvoj polovini 2019. godine, preneli su mediji.
U poslovnoj godini koja je završila 31. marta 2018. godine Aerodromska grupacija Getvik zabeležila je ukupan prihod od 967,5 miliona dolara, a profit pre odbitka kamate, poreza na dobit i amortizacije (EBITDA) iznosio je 520,6 miliona dolara.
Vansi erports spada među pet vodećih kompanija u globalnom aerodromskom sektoru. Upravlja mrežom od 46 aerodroma u 12 zemalja i to su, pored Srbije, i Francuska, Portugal, Švedska, Velika Britanija, Kambodža, Japan, SAD, Dominikanska Republika, Kosta Rika, Čile i Brazil. Te aerodrome koristi 250 aviokompanija i oni su 2018. godine imali promet od 228 miliona putnika.
Aerodrom Getvik je po prometu drugi aerodrom u Velikoj Britaniji i osmi u Evropi. Avioni sa tog aerodroma pooleću ta 228 destinacija u 74 zemlje, i ove godine bi trebalo da dostigne projektovani broj putnika od 46 miliona na direktnim letovima.
Kompanija Vansi preuzela je 22. decembra ove godine upravljanje beogradskim aerodromom i uplatila jednokratnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra. Vansi je postala operater tog aerodroma na period od 25 godina, dok je Republika Srbija ostala njegov vlasnik.
Vansi planira da aerodrom “Nikola Tesla” postane regionalno čvorište i očekuje da broj putnika koji ga koriste, a koji sad godišnje iznosi više od pet miliona, bude povećan tri puta tokom perioda trajanja koncesije.
Povodom preuzimanja aerodroma Getvik, Vansi je saopštio da ta transakcija predstavlja priliku kakva se retko pruža da se dođe u posed aerodroma takvog kvaliteta i veličine, koji se “izuzetno dobro uklapa u dugoročnu viziju ulaganja Vansi koncesija”.
“Aerodrom Getvik jedan izvanredan kapital sa daljim potencijalom rasta. Ova akvizicija predstavlja ozbiljan strateški ulazak Vansi erportsa u aerodrom sa snažnim performansama, koji se nalazi na vazduhoplovnom tržištu od globalnog značaja. Getvik će postati najveći pojedinačni aerodrom rastućoj svetskoj mreži Vansija”, navedeno je u saopštenju.
Kompanija GIP saopštila je da će i ona zadržati svoju integralnu ulogu u vlasništvu i upravljanju aerodromom Getvik.
(Beta)