Građani koji nisu do sada prodali svoje besplatno stečene akcije Aerodroma “Nikola Tesla” mogu uskoro na svojim računima da očekuju dividendu u iznosu od oko 1.455 dinara.
Francuska kompanija “Vansi” je, plativši jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra, preuzela upravljanje beogradskim aerodromom. Novac će, srazmerno učešću u vlasništvu biti podeljen svim akcionarima: državi 417 miliona evra, a malim akcionarima preostalih 85 miliona evra. Tačan datum raspodele još nije poznat, ali se nezvanično očekuje da bude za dva do tri meseca.
Aerodrom “Nikola Tesla” ima ukupno 35,03 miliona akcija, od kojih je u sopstvenom vlasništvu oko 1,26 odsto. Ostatak, od ukupno 34,58 miliona ulazi “u računicu” za podelu ove koncesione naknade. To, praktično, znači da će vrednost po akciji biti 14,49 evra bruto (oko 1.713 dinara). Toliko će prihodovati država po svakoj akciji. Građani, pak, dobijaju ovaj iznos umanjen za porez od 15 odsto, što iznosi 12,31 evro. To je, po trenutnom zvaničnom kursu, 1.455,7 dinara po akciji.
Isplati dividende, kao raspodeli dobiti neke kompanije, uvek mora da prethodni odluka Skupštine akcionara, čija sednica još nije zakazana.
– Aerodrom uobičajeno pravi presek stanja za isplatu dividendi na kraju poslovne godine, na dan 31. decembar, a u junu se održava redovna skupština akcionara. Pretpostavljam da će, u slučaju koncesione naknade, biti zakazana vanredna skupština akcionara, kako bi raspodela bila obavljena ranije – ističe Nenad Gujaničić, glavni broker investicionog društva “Momentum sekjuritiz”.
On napominje da Aerodrom posluje sa profitom i da će ovu godinu završiti sa ostvarenom dobiti od oko 3,4 milijarde dinara tako da može da se očekuje i podela dividendi iz dobiti iz tekućeg poslovanja, što, opet, zavisi od odluke akcionara.
Inače,u ponedeljakje usvojen i novi statut akcionarskog društva Aerodrom “Nikola Tesla”. Prema njemu, poziv za vanrednu sednicu skupštine akcionara upućuje se najkasnije 21 dan pre dana održavanja sednice. Prema najavama srpskih zvaničnika, novac od koncesione naknade trebalo bi da bude u republičkom budžetu za dva do dva i po meseca, što znači da će se istovremeno naći i na računu malih akcionara.
Deo dobijenog novca od francuskih koncesionara naša država će, takođe prema najavama zvaničnika, iskoristiti za vraćanje starih dugova, a ostatak “za velike infrastrukturne projekte u budućnosti”.