Lidl je dolaskom u Srbiju pre dva meseca uzdrmao tržište maloprodaje, otrgnuvši u prvom momentu od najvećih trgovinskih lanaca u zemlji od tri do četiri odsto od učešća.
Procene Komisije za zaštitu konkurencije koja je uradila opsežno istraživanje tržišta maloprodaje bile su proletos da će Lidl vrlo brzo zauzeti od pet do sedam odsto tržišta i tako smanjiti učešće vodećih lanaca Deleza, koji je 2016. gledajući prihode imao učešće od 21 odsto i Merkatora (u čijem su sastavu IDEA i Roda), koji je imao 16 odsto, piše Danas.
Nezavisni stručnjaci i ekonomisti tvrdili su kada je Lidl došao, da bi lider maloprodaje u Nemačkoj posle godinu ili dve u Srbiji mogao da napreduje i mnogo više od toga i zauzme od 10 do 15 odsto tržišta, dok su neke druge analize pokazale da je Lidl u drugim zemljama u kojima posluje najčešće do 10 odsto tržišta dolazio nakon 10 godina poslovanja. Lidl je očigledno odličnom strategijom za naše tržište – niska cena, pre svega – uspeo da privuče u kratkom roku mnoge potrošače u Srbiji.
Dobra stvar za potrošače je i to što su i drugi odgovorili sličnom merom, spuštanjem cena. Na to prvo podseća i Saša Đogović iz Instituta za tržišna istraživanja, koji kaže da je spuštanje cena bilo prvo što su uradili neki marketi kada je Lidl počeo da radi.