FinTechINOSTRANE BANKESLIDER

Banke i virtuelna stvarnost – novi prostor za interakciju sa klijentima

Bankarski svet nije zabavan. Komplikovan je i ponekad dosadan, izgrađen na brojevima i matematici – temama koje obično isključuju većinu potrošača. Ali, da li virtuelna stvarnost ima potencijal da donese uzbuđenje, energiju i zabavu ovoj industriji?
Kada pomislite na “virtuelnu stvarnost”, većina ljudi razmišlja o impresivnim, interaktivnim 3D video igricama – ne bankarstvu. Međutim, da li finansijske institucije mogu iskoristiti virtuelnu stvarnost kako bi stvorile nezaboravno  bankarsko iskustvo? Virtuelna stvarnost bi se mogla iskoristiti da se neobični brojevi i suvi koncepti pretvore u bogatije i značajnije iskustvo, koristeći živopisne slike kako bi se uključile i leva i desna strana mozga.

Šest banaka i kreditnih unija već imaju pionirske testove sa ovom novonastalom tehnologijom. Oni kreiraju aplikacije koje prikazuju svoja digitalna bankarska rešenja u veštačkim 3D okruženjima. Neki kreiraju alate koji pomažu ljudima da upravljaju svojim finansijama. A drugi koriste virtuelnu stvarnost kao marketinški alat za PR.

Ono što stvarno obećava kod virtuelne stvarnosti i bankarstva leži u mogućnosti da se kreira avatar sa veštačkom inteligencijom koji pomaže korisnicima i odgovara na njihova pitanja, čime se uklanja ljudski element (i troškovi povezani sa njim).

Naravno, postojalo bi mnogo tehnoloških prepreka za prevazilaženje, a da ne pominjemo nivo prijatnosti kod potrošača (ili njegov nedostatak) koji su došli zbog obavljanja finansijskog posla – u tako čudnom okruženju. I ima puno ljudi – kako u bankarstvu, tako i u VR (virtual reality) industriji – koji misle da je ideja o poseti virtualnoj ekspozicituri krajnje smešna.

Evo nekih primera kako komercijalne finansijske institucije širom sveta eksperimentišu sa virtualnom stvarnošću.

1. BNP Paribas – VR Banking Apps
U junu 2017. godine, BNP Paribas je predstavio aplikaciju virtuelne stvarnosti koja korisnicima komercijalnog bankarstva omogućava pristup aktivnostima na računu i transakcijskim zapisima u VR okruženju, i posebnu aplikaciju koja vodi korisnike kroz  korake kako kupiti kuću.

Pored aplikacije, BNP Paribas se bavi nekretninama sa jednim francuskim start-upom kako bi razvio “kapsulu iskustva” virtuelne stvarnosti koja ima za cilj da pomogne investitorima za nekretnine da vizuelizuju svoje projekte pomoću virtuelnih tura kroz nekretnine, od kojih su neke još u izgradnji.

2. Citi Bank – VR koncerti
Citi u partnerstvu sa Live Nation-om i NextVR-om je prdstavio serije koncerata uživo pomoću virtuelne realnosti kao deo svoje inicijative “Backstage with Citi”. Ovo je program koji nagrađuje odabrane posetioce sa posebnim događajima. Fanovi su mogli uživati u živim emisijama i virtuelnim “iskustvima iza scene” sa popularnim umetnicima pomoću VR maski. Citi je takodje održao prvi live stream koncert virtuelne stvarnosti na jednoj od najpopularnijih američkih emisija The Today’s Show.

3. Commonvealth Bank – VR Innovation Lab
Commonvealth Bank (CBA), jedna od najvećih institucija u Australiji, izgradila je ono što nazivaju “iskustvo virtuelne stvarnosti na radnom mestu”.

Nakon što preuzmete svoju aplikaciju iz prodavnice Apple, pozvani ste da vodite projektni tim u virtuelnoj Inovacijskoj laboratoriji. Vaš zadatak? Da razvijete aplikaciju za poslovne korisnike banke. Suočeni ste sa nizom izazova zasnovanih na pet vrednosti banke: Usluge, Saradnja, Integritet, Odgovornost i Izvrsnost.

Cilj je dvojak: Kako biste dobili jasan uvid u kulturu CBA i projekte koje njihovi zaposleni preduzimaju, kao i to da sama aplikacija pokaže vrstu inovativnog i agilnog razmišljanja koji se dešava unutar radne atmosfere banke.

Početni eksperiment se pokazao popularnim, tako da su napravili virtuelnu aplikaciju koja se uparila sa Google Cardboard-om i objavili je za širu javnost.

4. Hatton National Bank – Iskustvo u digitalnom bankarstvu
Hatton National Bank u Šri Lanki stvorio je impresivno iskustvo brenda koristeći Oculus Rift sistem. Njihov projekat “New world Banking” imao je za cilj da izgradi svest o nizu proizvoda digitalnog i mobilnog bankarstva. Ovo može zvučati malo čudno, ali zapamtite: banka traži od ljudi da saznaju nešto o onome što obično smatraju veoma dosadnim. Ovim se trude da učenje  bude zabavnije i zanimljivo.

5. GTE Financial – Virtuelni 3D servis i edukativni centar
U toku 2015. godine, GTE Financial, jedna od najvećih kreditnih unija na Floridi, pokrenuo je svoj najnoviji “GTE 3D”, koji korisnicima omogućava “iskustvo i pristup finansijskim uslugama i stručnim vodičima GTE-a”.

Virtuelni svet, dostupan preko desktop računara, omogućava korisnicima da kreiraju avatar i potom istražuju deset različitih GTE usluga i proizvoda – informacije o auto i kućnim zajmovima, investicijama, osiguranju i finansijskoj pismenosti – u virtuelnom Financial Community Centru. Posetioci mogu da se prijave za članstvo, otvore račun i zatraže zajmove. GTE 3D auditorijum nudi događaje uživo, seminare, webinare i druge sadržaj. Posetioci mogu takođe preuzeti sadržaj iz biblioteke.

Priprema i prevod: Bankarstvo.rs

Tags

Povezane vesti

Back to top button