Pojava Temu aplikacije privukla je korisnike regiona svojim uslugama, povoljnim proizvodima i primamljivim ponudama.
Iz tog razloga polako slabi poslovanje preduzeća u Crnoj Gori i obezvređuje se ručni rad, smatra Sanela Đoković, preduzetnica koja ručno pravi nakit.
“Prodaja je bila katastrofa. Znači, svaki rukotvorac vam može reći. Znatno je opala prodaja, nema prodaje, mislim ima, ali nije ni u pola koliko je bila prošle godine, ne cene se ručni radovi, ne cene se uopšte. Mislim da su neke aplikacije dovele do toga da mi kao mali proizvođači, rukotvorci, gubimo želju i volju za rad. Tako da masa naših kolega je krenula da odustaje od tog posla”, rekla je ona.
Od 1. januara na snagu su stupile i izmene zakona o PDV-u prema kojem je uveden puni porez na sve pošiljke, umesto dosadašnjeg neoporezivog iznosa do 75 evra.
Iz Uprave carina konstatuju da ni to nije sprečilo građane da masovno naručuju sa Temu aplikacije.
“Prema podacima koje beležimo, broj ovih pošiljki u prethodnom periodu drastično je porastao i kod nas. Što zbog pojave novih platformi, praktičnosti online kupovine, uštede vremena, raznovrsnosti ponuda, ali i konkurentnih cena. Svi ovi razlozi su uslovili da je samo za period od 1. do 9. januara, odnosno za tri radna dana u ovoj godini, pristiglo skoro 24.000 pošiljki, što je višestruko više u odnosu na prethodne godine”, rekla je portparolka Uprave carina Ivana Vujisić.
S druge strane, građani su zadovoljni cenama i uslugom koje Temu nudi, ne pridaju važnost opadanju prodaje malih i srednjih preduzeća. “Temu aplikacija ispostavila je saradnju i sa Poštom Crne Gore, pa se predviđa da će 2025. godina biti rekordna prema svim parametrima online kupovine.
Izvor: Euronews.rs