Istraživanje Erste banke pokazalo: Pandemija promenila navike potrošača vlasnika kartica – Bankar.rs
ANALIZEBANKARSKI PROIZVODIBANKEDOMAĆE BANKEINOSTRANE BANKEPlatne karticeSVE VESTI

Istraživanje Erste banke pokazalo: Pandemija promenila navike potrošača vlasnika kartica

Istraživanje Erste banke pokazalo je da su građani vlasnici kartica ove banke tokom epidemije korona virusa pojačano trgovali u marketima – 45 odsto, kod telekomunikacionih operatera 77 odsto i preko onlajn oglasa 1529 odsto.

Vrtoglavo je rasla tražnja klijenata za servisima elektronskog bankarstva. U aprilu je pad zabeležen kod kupovine odeće 83 odsto, goriva 35, kao i u restoranima 30, saobraćaju 66, hotelima 79 odsto.

Direktor Sektora direktnih kanala u Erste banci Crna Gora Bojan Burić prezentujući istraživanje kaže da je najveći apsolutni rast plaćanja platnim karticama zabeležen u marketima, u kojima su korisnici platnih kartica potrošili 45 odsto više novca nego u aprilu prošle godine.

“Rast je zabeležen i kod plaćanja na web prodavnicama telekomunikacionih operatera, za 77 odsto. Primetili smo i skok u plaćanju oglašavanja na društvenim mrežama, čija je vrednost u aprilu čak 16 puta veća u odnosu na april prošle godine”, kaže Burić.

Tokom boravka kod kuće, kako pokazuje istraživanje, građani su više trošili na kupovinu TV i filmskih sadržaja, poput NetTV i NetFlixa, za 12 odsto.

“Mnogi su to vreme iskoristili za uređenje životnog prostora, kućne popravke ili sređivanje vikendica, tako da je rast plačanja platnim karticama za robu iz prodavnica električnog, vodovodnog i ostalog materijala iznosio 25 odsto”, objašnjava Burić

Sa druge strane, pad je primetan u oblastima kojima rad nije bio dozvoljen, a koje nesu mogle održavati svoje promete putem internet platformi, onlajn. Tu su, kako se pokazalo, najpogođenije bile prodavnice garderobe, hoteli, restorani, rent-a-kar…

“Vrednost kupovine odeće smanjena je za 83 odsto, jer je manji broj trgovaca omogućio ekomerc i onlajn porudžbine. Uplata smeštaja u hotelima je smanjena na četvrtinu iznosa koji je ostvaren u aprilu 2019, dok je u oblasti transporta promet karticama pao na jednu trećinu. Restorani su održali deo prometa jer su radili dostavu, pa je tu pad nešto blaži i iznosi 30 odsto. Mere ograničenja kretanja su se odrazile i na smanjenu kupovinu goriva, koje je zabeležilo pad od 35 odsto”, kazao je Burić za Pobjedu.

Među bankarskim proizvodima zabeležen je pad tražnje za kreditima, ali je vrtoglavo rasla tražnja klijenata za servisima elektronskog bankarstva.

“I pre početka epidemije u Crnoj Gori smo savetovali klijente da koriste elektronske usluge, ali je tokom pandemije to bilo još izraženije. Podaci nam potvrđuju ono što smo i očekivali – epidemija je podstakla korišćenje digitalnih kanala”, kaže Burić.

Tags
Back to top button