Račun plaćen elektronski, ali nije proknjižen: Može li nam izvršitelj zakucati na vrata? – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

Račun plaćen elektronski, ali nije proknjižen: Može li nam izvršitelj zakucati na vrata?

Može li se dogoditi da nam izvršitelj zakuca na vrata ako smo račun za komunalije platili elektronskim putem i tek tada ustanovili da nije proknjižen?

Elektronsko bankarstvo pokazalo se kao praktičan i siguran način da izmirite svoje dugove prema državi. Na vama je, međutim, da se odgovorno ponašate prema svom novcu i kontrolišete svoja plaćanja ako želite da izbegnete scenario sa izvršiteljima, upozoravaju bankari.

Put od neizmirenog duga do izvršitelja je dovoljno dug i pun upozorenja koja vam upućuju poverioci, pa je praktično, kako tvrde, nemoguće da dug postane vlasništvo izvršitelja pre nego što ga izmirite.

“Narodna banka Srbije je, u smislu regulative, prilično opteretila sve poslovne banke da nas izveštavaju o svim mogućim promenama, bilo u papiru bilo u mejlu, bilo u izvodima, bilo u tim transakcionim obaveštenjima, tako da može da dođe do ovakvih scenarija ali samo ako se oglušimo na raznorazne lampice koje se pale na putu do izvršitelja”, rekao je za TV Prva Dušan Uzelac sa portala Kamatica.

Poslovnim bankama nije u interesu da rade na štetu klijenata jer su izložene visokim kaznama Narodne banke i riziku od gubitka reputacije. Banke zato obilato koriste zaštitne mehanizme da ne bi oštetile klijente.

“Ono što je dobro u elektronskoj dimenziji poslovanja i elektronskim plaćanjima je to što je sve evidentirano. Znači sve može da se vrati unazad i da se vidi je l’ realizovano, je l’ nije realizovano, je l’ odbijeno, je l’ nije bilo sredstava”, dodao je Uzelac.

Moguće su greške tehničke prirode usled neraspoloživosti servisa kod banaka, ali banke to po pravilu ne koriste da oštete klijenta. Novac će vam biti uredno vraćen na račun. Ukoliko se, ipak, nađete ugrupi od 0,1 oštećenih, možete iskoristiti zakonsko pravo da tužite banku.

“Morate prvo da probate sa vašom poslovnom bankom, tek posle ide dalje instanca odnosno viša instanca kao što je Narodna banka Srbije. Tek ionda ide neka sudska priča koja ide na kraju. Kada plaćate nešto onlajn naravno da ćete proveriti da li su vam skinuli pare sa računa ili nisu”, rekao je Dušan Uzelac.

Elektronski sistem plaćanja već je toliko usavršen da isključuje mogućnost svesne prevare od strane banaka. Važno je da redovno kontrolišete stanje na računu i prijavite svaku grešku ili neregularnost prvo svojoj banci, a potom Narodnoj banci Srbije. Za tužbu uvek ima vremena, poručuju bankari.

IZVOR: B92/TV PRVA

Tags
Back to top button