Počinje izgradnja Beogradskog metroa, start na Makiškom polju – Bankar.rs
ANALIZESLIDERSVE VESTI

Počinje izgradnja Beogradskog metroa, start na Makiškom polju

Zvanično počinju radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje Beogradskog metroa.

Dikrektor “Beogradskog metroa” Stanko Kantor rekao je za RTS da će Beograd da se izmeni sa izgradnjom metroa, sa novim linijama BG voza, novim redovima vožnje, češćim polascima, a planirano je unapređenje tramvajskog sistema.

Kaže da će to izmeniti način života u gradu i građanima omogućiti ne samo da brže stižu sa jedne tačke na drugu nego i udobniju vožnju u odnosu na autobuski prevoz.

“Za društvo je važno da je ovo najveći projekt koji se ikad radi u Srbiji, multidisciplinaran je i ovo je priklika da se iškoluju nove generacije stručnjaka, inženjera i da podignemo nivo znanja u našem društvu”, istakao je Kantor.

Prva linija će imati 21 kilometar, započinje u Železniku, na Makiškom polju i završava se u Mirijevu.

Druga linija, koja treba da počne da se radi dve godine kasnije, a rade se projekti, će ići od Zemuna do Mirijeva, podvukao je Kantor.

Govoreći o dubini metroa, Kantor kaže da to varira u zavisnosti od dela grada – stari deo Beograda je brdovit tako da će imati duboke stanice, do 38 metara.

“Biće i pliće do 15 ili 20 metara”, kaže on.

Kantor je govoreći o primedbama rekao da su one delom uvažene – koje su procenjene da imaju osnova za to a deo njih nije.

Ono što je odredilo pravce kretanja linije pozicije stanica su studije koje su rađene četiri-pet godina pre nego što je počeo da se radi generalni projekat i to je analiza tokova putnika i na osnovu toga su definisane stanice, objasnio je Kantor.

Kantor kaže da su to dva nezavisna sistema, imaćemo presedačke stanice između jednog i drugog sistema – šest stanica između BG voza i prve dve linije metroa.

Osvrćući se na to koliko se koristi BG voz, Kantor kaže da su vozovi puni ali retko idu, u toku je remont pruge, jedan kolosek funkcioniše od Prokopa do Batajnice. Dodaje da su do 2017. godine vozovi išli na 15 minuta u oba smera, obično u javnom prevozu to nije slučaj.

“Ljudi su išli u Batajnicu, idu da rade u toj zoni, iz Batajnice su dolazili zbog školovanja i drugih poslova ka Beogradu”, kaže Kantor.

Odgovarajući na pitanje o finansiranju metroa, Kantor kaže da se on bavi izgradnjom, da postoji ugovor sa Francuskom, i da je to pitanje za ministra finansija.

Tags
Back to top button