Kako pomoći kompaniji da duže traje? – Novi standard menadžmenta kvalitetom za održivi uspeh na srpskom jeziku – Bankar.rs
KOMPANIJESVE VESTI

Kako pomoći kompaniji da duže traje? – Novi standard menadžmenta kvalitetom za održivi uspeh na srpskom jeziku

Neke kompanije traju svega nekoliko godina, neke beleže višedecenijsku, a neke i više od stotinu godina dugu istoriju poslovanja. Statistike kažu da se prosečan životni vek kompanija skraćuje, a procenjuje se da će do 2027. godine prosek trajanja jedne kompanije biti svega 12 godina.
Kako opstati u svetu koji se brzo menja, kako se prilagoditi novim tehnologijama, kako se pripremiti za ekonomske šokove, rastući uspeh konkurenata i različite izazove u poslovanju?
Odgovor pruža jedan od standarda iz sistema menadžmenta kvalitetom – ISO 9004, koji je krajem 2019. godine Institut za standardizaciju Srbije preuzeo i objavio na srpskom jeziku. Reč je o standardu SRPS EN ISO 9004:2019, Menadžment kvalitetom – Kvalitet organizacije – Uputstvo za ostvarivanje održivog uspeha, navodi se na sajtu Instituta za standardizaciju Srbije (ISS).
Ovaj standard je, pre svega, namenjen kompanijama koje žele da unaprede svoj sistem menadžmenta kvalitetom i koje žele da identifikuju oblasti za poboljšanje i/ili inovacije i da utvrde prioritete za naredne mere.
U izradi ovog međunarodnog standarda učestvovali su eksperti širom sveta, koji su svoja iskustva iz najdugotrajnijih firmi u svetu preneli u ovaj dokument kako bi drugim kompanijama pomogli da se pripreme za buduće izazove i da, istovremeno, primenom strategija iz dokumenta poboljšaju svoje performanse.

Kako je izjavio Čarls Kori, sekretar Tehničkog komiteta ISO/TC 176 koji je izradio ovaj standard, ISO 9004 će pomoći organizacijama ne samo da opstanu već i da postignu održivi uspeh.

“Poslovni neuspeh se često dešava zbog toga što se organizacije ne prilagode promenama na tržištu, konkurenciji ili novim tehnologijama. ISO 9004 se zasniva na strategijama, najboljoj praksi i iskustvima nekih od najuspešnijih firmi na svetu kako bi pružio smernice za organizacije, bez obzira na njihovu veličinu ili vrstu delatnosti”, rekao je Kori.

Ovaj standard, inače, predstavlja revidirano izdanje standarda iz 2009. godine i značajan je za kompanije koje bi da svoje poslovanje podignu na lestvicu više iznad zahteva koje postavlja standard ISO 9001.
Svi zainteresovani korisnici ovaj standard mogu nabaviti putem onlajn-prodaje, kao i u prodavnici Instituta u Stevana Brakusa 2 u Beogradu.
Ukoliko korisnici žele da se upoznaju sa tekstom standarda pre kupovine, to je moguće učiniti zahvaljujući usluzi onlajn-pristupa srpskim standardima i srodnim dokumentima koju pruža ISS. Standard se, takođe, može pročitati i u prostorijama Instituta u Beogradu i u prostorijama regionalnih privrednih komora u Subotici, Novom Sadu, Valjevu, Kragujevcu, Zaječaru i Nišu, i to bez naknade.
Izvor: eKapija
Tags
Back to top button