Srbija dobija 12 novih “rafala” za 2,7 milijarde evra: Sve o moćnom avionu – dokazan u borbi, delimično nevidljiv… – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Srbija dobija 12 novih “rafala” za 2,7 milijarde evra: Sve o moćnom avionu – dokazan u borbi, delimično nevidljiv…

Francuski avion "rafal" smatra se jednom od najboljih višenamenskih borbenih letelica, na svetu. Svoje borbene mogućnosti dokazao u sukobima u Avganistanu, Libiji, Maliju, Iraku i Siriji.

Ministar odbrane Bratislav Gašić potpisao je juče ugovor o nabavci aviona “Rafal“ sa generalnim direktorom francuske kompanije “Daso Avijacija“ Erikom Trapijeom čija je ukupna vrednost 2,7 milijardi evra.

U prisustvu predsednika Republike i vrhovnog komandanta Vojske Srbije Aleksandra Vučića i predsednika Republike Francuske Emanuela Makrona u Palati „Srbija“ je održana ceremonija razmene potpisanih bilateralnih dokumenata. Ministar odbrane Bratislav Gašić razmenio je potpisan Ugovor o nabavci aviona “Rafal“ i prateće robe i usluga sa generalnim direktorom kompanije “Daso Avijacija“ Erikom Trapijeom. Ukupna vrednost Ugovora je 2,7 milijardi evra za 12 potpuno novih aviona, uz svu prateću opremu, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Opremanje Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane “Rafalima“ obezbediće dugoročnu zaštitu vazdušnog prostora Republike Srbije i doprineti sveukupnoj bezbednosti naše zemlje i građana, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Pored Francuske koriste ga ratne avijacije Grčke, Hrvatske, Egipta, Katara, Indije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, a veliki broj aviona naručila je i Indonezija. Stručnjaci kažu da bi Srbija nabavkom “rafala” napravila diversfikaciju svog letećeg arsenala i prevladala zavisnost od samo jednog proizvođača.

“Rafal” je dvomotorni avion sa mogućnošću nadzvučnog krstarenja brzinom od 1,4 maha, bez dodatnog sagorevanja goriva, a najveća brzina mu je 2.223 kilometra na čas. Borbeni dolet je 1.852 kilometra, a neborbeni 3.700 kilometara sa priključenim spoljnim spremnicima. Brzina penjanja je 304 metra u sekundi, a najveća visina leta 16,8 kilometara.

“Rafal” se izdvaja i zbog mogućnosti obavljanja široke lepeze borbenih zadataka i danju i noću, u svim vremenskim uslovima zahvaljujući integrisanom informatičkom sistemu “spektra” koji softverski smanjuje radarski odraz aviona slanjem lažnih podataka za ometanje radara, što letelicu čini delimično nevidljivom. Isti softver daje pilotu sve podatke na viziru kacige i omogućava mu izuzetnu svest o taktičkoj situaciji, uključujući upozorenja na radarsko ozračenje i nadolazeće IC vođene projektile.

Tags
Back to top button