Vlaisavljević: Koncesijom do boljeg upravljanja, tražiti i više novca i aerodrom kod Ulcinja – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Vlaisavljević: Koncesijom do boljeg upravljanja, tražiti i više novca i aerodrom kod Ulcinja

Mogu da preporučim model koncesije kao dobar i za Aerodrome u Crnoj Gori, iz perspektive nekoga ko je preuzeo beogradski Aerodrom u trenutku kad poslovni rezultati nijesu bili na očekivanom nivou i ko je dobio poverenje od Vlade Republike Srbije da pripremi Aerodrom za koncesiju – kazao je za Bankar.me dipl.ing Saša Vlaisavljevićgeneralni direktor AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd. 

On je podsetio i da su više puta naglasili da su spremni sva svoja znanja i iskustva ponude i Vladi Crne Gore, kako bi se postigao značajno bolji rezultat.

  • Tema davanja pod koncesiju crnogorskih Aerodroma zaokuplja već duže pažnju javnosti, a Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je pre nekoliko mjeseci formiralo i novu tendersku komisiju za Aerodrome Crne Gore, koja je imala zadatak da odluči što da uradi sa tenderom za dugoročni zakup vazdušnih luka u Podgorici i Tivtu. Ovaj tender je pokrenula još 2019.  bivša, DPS-om predvođena Vlada; sadašnja Vlada je produžila saradnju s konsultantom IFC, pa u ovom trenutku tenderska komisija u saradnji s konsultantom priprema predlog javnog poziva.

Kakva su iskustva u regionu, i da li je bez uzimanja u obzir i razvoja i nacionalne aviokonomije moguće dobro pripremiti koncesioni aranžaman, za Bankar govori Saša Vlaisavljevićgeneralni direktor AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd. 

Obavezno obraditi i razvoj nacionalne aviokompanije u Ugovoru o koncesiji

Vlaisavljević ističe da u crnogorskom slučaju, prema analizama njihovog tima, koncesija nije najbolje pripremljena jer segment strateškog razvoja crnogorske nacionalne aviokompanije nije involviran u koncesiji.

– Po našim analizama za koncesiju aerodroma Crne Gore iznos koji treba da dobije država treba da bude značajno veći nego sto je predviđen sadašnjim procenama. Isto tako moje mišljenje je da bi zahtev prema budućem koncesionaru trebao da bude i izgradnja još jednog aerodroma na jugu države iznad Ulcinja koji je neophodan za dalji razvoj turizma. Dakle, ako država uradi dobru pripremu za koncesiju ona će biti uspešna, a ako nastavi ovaj proces koji traje već dugi niz godina sa prekidima – uspešnost posla je pod velikim znakom pitanja. Za naš aerodrom je interesovanje pokazalo čak 25 operatera-koncesionara i samom tom činjenicom smo znali da smo na dobrom putu – navodi generalni direktor Aerodroma Nikola Tesla Beograd.

On ukazuje da se koncesija, kao model razvoja aerodroma, generalno pokazala kao uspešna za razvoj vazdušnog saobraćaja, uz napomenu da je, međutim, pre donošenja strateške odluke i pokretanja postupka izbora Koncesionara potrebno preduzeti nekoliko ključnih koraka u cilju pripreme i podizanja vrednosti projekta i ukoliko se ti preduslovi ne ispune model neće ići u dobrom smjeru.

-Od izuzetne vaznosti je da se država pobrine prvo za vašeg nacionalnog avioprevoznika i to je strateška odluka koja kao najvažniji preduslov koncesije aerodroma u ovom trenutku u Crnoj Gori nije donesena – kazao je Vlaisavljević, i dodao da je o ovoj temi razgovarao sa više premijera i više ministara u Vladi Crne Gore ali da sadašnjeg premijera nije imao prilike da upozna, niti da mu prezentuje njihova iskustva i ideje.

Izvor: Bankar.me

Tags
Back to top button