Putnici širom Evrope su sve nezadovoljniji: čini se da ove godine, ako je suditi po medijskim napisima, avioni kasne više nego ikad.
Evropski avio-prevoznici kažu da problem – ne leži u njima. Za kašnjenja okrivljuju sistem kontrole letenja (Air Trafic Control – ATC) u Evropi, loše vremenske uslove i infrastrukturne radove na mnogim aerodromima, dok se industrija priprema za vrhunac letnje putne sezone, navodi Ex-Yu Aviation.
Kompanija Ryanair, najveći prevoznik u zemljama bivše Jugoslavije saopštio je da su “ATC usluge u Evropi ovog leta na najgorem nivou ikada”.
Kompanija je priznala da (baš kao i mnoge druge evropske avio-kompanije) imaju stalna kašnjenja u rasporedu, otkazane letove i poremećaje sa putnicima putnika zbog lošeg upravljanja evropskim ATC-om:
“Pozivamo Raula Medinu, generalnog direktora Eurocontrola, da objasni zašto evropski ATC centri stalno imaju nedostatak osoblja, a sada tvrde da imaju i kvar na opremi u centru u Mastrihtu, što utiče na sve evropske aviokompanije. U poslednje tri godine, ATC takse u Evropi su porasle na rekordne nivoe, ali se nivo osoblja i usluga i dalje smanjuje. Pozivamo i predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen da preduzme hitne mere za reformu haotičnih evropskih ATC usluga”, navodi se u saopštenju irskog nisko-tarifnog prevoznika.
Wizz Air, treći najveći prevoznik na Ex-Yu prostorima navodi da je u poslednjih nekoliko dana “vazdušni prostor bio ozbiljno pogođen zbog problema u upravljanju slotovima na aerodromima, izazvanih simultanim vremenskim nepogodama širom Evrope”, ali smatra da je Eurocontrol loše reagovao:
“Ovi događaji su uticali na sposobnost vlasti za kontrolu vazdušnog saobraćaja i Eurocontrola da upravljaju obimom saobraćaja u industriji, što je dovelo do velikih kašnjenja i otkazivanja širom evropske aviokompanijske industrije. Wizz Air je bio spreman da obezbedi nesmetane letnje operacije za svoje putnike, međutim, čini se da sistem kontrole letenja ima značajne probleme ovog leta“, navodi se u saopštenju kompanije.
Loši vremenski uslovi negativno su uticali i na kompaniju Air Serbia (koja je druga po broju operacija u zemljama bivše Jugoslavije): zbog čestih oluja dolazilo je do zabrane punjenja goriva na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu.
Zbog kašnjenja koja su tada napravljena, kompanija je pokrenula pregovore sa nadležnima oko promene procedure punjenja goriva na najvećem aerodromu u Srbiji tokom olujnih aktivnosti, javlja Ex-Yu Aviation. Air Serbia imala je i kašnjenja od dva do četiri sata svojih čarter letova za Antaliju “zbog obimnih infrastrukturnih radova” na tom aerodromu.
(Aero.rs)