Da li će 5.000 evra od države biti motiv da Srbi kupe električni automobil? “Nedostižno mi je to” – Bankar.rs
MAKROEKONOMIJASLIDERSVE VESTI

Da li će 5.000 evra od države biti motiv da Srbi kupe električni automobil? “Nedostižno mi je to”

Dizel ili benzin? Japanac, Nemac ili Francuz? Plivajući zamajac ili kaiš? Ovo su najčešće dileme prosečnog kupca automobila u Srbiji. Šta je kvalitetnije, šta je ekonomičnije, to ostavljamo drugima da odluče, međutim čini se da će pored ovih pitanja u budućnosti biti važno i koliko baterijskih ćelija poseduje vozilo, koliko je baterija potrošena, te koliko maksimalno može da se pređe posle punjenja.

Posle najave države da će subvencionisati kupovinu električnih vozila u visini od 5.000 evra, o čemu je “Blic Biznis” prvi pisao, istraživali smo da li će to doprineti popularnosti električnih vozila u našoj zemlji i koje su njihove prednosti.

Mnogi će braniti stanovište, da li je benzinac ili dizelaš bolji, da li je bolje kupiti polovnog Nemca ili novog Francuza, ali oko jednog se većina slaže, ipak bi preskočili kupovinu električnog vozila:

  • Električni automobili imaju puno nedostataka, u smislu punjenja baterija, drugih okolnosti, bilo je puno prigovora oko toga.
  • Za naše zarade i našu cenu, kilometre i svega, znači to je nedostižno kupiti.
  • Ja znam, jednom je, uništila mu se baterija, bukvalno je baterija koštala više nego što je automobil.
  • Kad bih mogao vozio bi električni. Zbog čega bi ga vozio? Kažu da ne zagađuje vazduh, da ne pravi gužvu oko toga i tako to. Jedini razlog zašto ga ne vozite je? Cena.

Debljina novčanika kod nas i dalje igra najbitniju ulogu pri kupovini automobila. Ni najava države o subvencionisanju kupovine novih električnih vozila u iznosu od 5.000 evra ne menja situaciju. Uostalom, najjači argument građana je da najjeftiniji novi električni automobil, trenutno dostupan na našem tržištu, košta između 20.000 i 25.000 evra.

– Jesu malo skuplji automobili, ali i tu je potrebno da promenimo navike, jer ta potrošnja, ta jeftina eksploatacija za te troškove održavanja, koje su čak i do 4-5 puta niži nego kod klasičnih automobila, možete za nekih 1.000 do 1.500 evra da instalirate punjač na kom automobil koji prelazi 200 do 300 km dopunite za svega 4-5 sati i to vas košta svega 400 do 500 dinara, kaže Filip Mitrović, stručnjak za električnu mobilnost.

Ipak podaci govore da iz godine u godinu raste broj kupljenih električnih automobila u našoj zemlji.

– Sada već imamo nešto manje od 3.000, oko 2.700 i nešto, registrovanih električnih automobila, tako da je to u odnosu na prošlu godinu neki veliki skok, s obzirom da imamo 1% u odnosu na cijelo tržište registrovanih električnih automobila, to u odnosu na Evropsku uniju nije neki veliki procenat, ali opet rastemo što se tiče registrovanih automobila, kaže Aleksandra Mitrović iz “Kinost kar”.

Kako se ponuda na tržištu bude širila, to će dovesti i do nižih cena, a najava je da će od jeseni biti dostupan i prvi električni automobil proizveden u našoj zemlji, koji će cenovno biti pristupačniji.

Da li će to dovesti do promene trenda kod nas i većoj popularnosti električnih automobila?

Tags
Back to top button