Grad Beograd dobiće još 75 miliona dinara iz tekuće budžetske rezerve, vidi se iz rešenja objavljenog u Službenom glasniku. Samo tokom leta Beogradu je iz tekuće budžetske rezerve prebačeno 405 miliona dinara (3,4 miliona evra).
U julu je Beogradu iz tekuće budžetske rezerve dodeljeno 130 miliona dinara (1,1 milion evra), krajem juna 110 miliona dinara, a sredinom juna 90 miliona dinara.
I u najnovijem rešenju (od 18. avgusta), kao i u prethodnim koje je donela Vlada, stoji da se se sredstva odobravaju Ministarstvu finansija na ime transfera Beogradu za „izvršavanje obaveza iz razloga koje nije bilo moguće predvideti u postupku pripreme i donošenja budžeta, a koji mogu dovesti do ugrožavanja tekuće likvidnosti“.
Beograd je (osim ovih 405 miliona dinara koje je dobio tokom leta) iz tekuće budžetske rezerve ove godine dobio još najmanje dva miliona evra:
– krajem aprila 50 miliona dinara (425.000 evra),
– početkom aprila 98 miliona dinara (834.000 evra),
– u februaru 88,5 miliona dinara (oko 753.000 evra).
U 2022. godini Beograd јe od Ministarstva finansija dobio više od 2,3 milijardi dinara.
Od tog iznosa 526 miliona dinara Beogradu je prebačeno iz tekuće budžetske rezerve, vidi se u izveštaju o reviziji finansijskih izveštaja Ministarstva finansija koji je objavila Državna revizorska institucija.
Najveći deo od 1,822 milijarde dinara Ministarstvo finansija je Beogradu prenelo za ublažavanje posledica pandemije, vidi se iz izveštaja DRI.
Prethodno je, u 2021. godini Beograd dobio ukupno 3,3 milijarde dinara (28 miliona evra) od Ministarstva finansija. Te godine je najviše novca, 3,2 milijarde dinara, gradu dodeljeno iz tekuće budžetske rezerve.
Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe ili za one budžetske stavke za koje se u toku godine pokaže da nisu bile dovoljne.
Sredstva tekuće budžetske rezerve raspoređuju se na direktne korisnike budžetskih sredstava tokom fiskalne godine.
Zakon o budžetskom sistemu predviđa i da se izuzetno sredstva tekuće rezerve budžeta Srbije mogu koristiti i za izvršavanje obaveza budžeta lokalne vlasti, a usled smanjenog obima prihoda budžeta lokalne vlasti i drugih razloga koje nije bilo moguće predvideti u postupku pripreme i donošenja budžeta, a koji mogu dovesti do ugrožavanja tekuće likvidnosti budžeta lokalne vlasti.
Izvor: Novaekonomija.rs