Kineska kompanija za e-trgovinu “Alibaba” objavila je kvartalne rezultate koji pokazuju najveći rast prihoda u gotovo dve godine
“Alibaba” je izvestila o rastu prihoda od 14 odsto na 234,16 milijardi juana u razdoblju april-jun, što je iznad konsenzusa od 224,92 milijarde juana.
Neto dobit skočila je 51 odsto na 34,33 milijarde juana, iznad konsenzusa od 28,66 milijardi juana, dok je prilagođena EBITDA porasla 27 odsto na 52,1 milijardu juana, uz povećanje marži na 22 odsto s prošlogodišnjih 20 odsto, piše Momentum.
Prihodi od trgovačkog poslovanja na kineskom maloprodajnom tržištu porasli su 12 odsto na nešto manje od 115 milijardi juana, a unutar njega se profitabilni CRM segment, koji uključuje marketinške usluge, nakon nekoliko kvartala pada, vratio rastu po stopi od 10 odsto. Broj dnevno aktivnih korisnika aplikacije “Taobao” u junu je porastao za 6,5 odsto, dok je taj rast u julu ubrzan na sedam odsto.
Sve veća orijentacija kompanija prema međunarodnim tržištima počela je da daje rezultate pa je ovaj segment poslovanja zabeležio rast od 60 odsto na 17,14 milijardi dolara. To je doprinelo uspehu logističkog odeljenja “Cainiao”, koji je zabeležio rast prihoda od 34 odsto na 23,16 milijardi juana.
“Alibabino” poslovanje u oblaku zabeležilo je rast od četiri odsto na 25,12 milijardi juana, a iako znatno bolji rezultat nego u prethodnom tromesečju, pod pritiskom je slabijih prihoda velikih klijenata, kao i smanjene potrebe za radom na daljinu i obrazovanjem, koji je dominirao u poređenju sa prošlogodišnjim razdobljem.
Kompanija je izvestila da ovaj poslovni segment doživljava “jaku potražnju” za modelima za obuku veštačke inteligencije i povezanim uslugama. “Verujemo da je prilika za rast podstaknuta uslugama veštačke inteligencije tek započela i da tehnološka revolucija koju je izgradila veštačka inteligencija nije kratkoročna šansa, već početak nove ere”, poručili su iz uprave kompanije i istaknuli planove za dalje ulaganje u razvoj veštačke inteligencije i poslovne prilike.
“Alibaba” je početkom godine navela da nastoji kompaniju reorganizirati u holding sa šest jedinica, a cloud segment poslovanja među prvima je izdvojen i vrednovan na tržištu. Očekuje se da bi se trgovački lanac “Freshippo” i logistički biznis “Cainiao” mogli pojaviti na tržištu za manje od godinu dana kroz inicijalnu ponudu deonica.
Deonice “Alibabe” na njujorškoj su burzi juče skočile 4,6 odsto na 99,2 dolara, dok su od početka godine zabeležile rast od 12,6 odsto.