Yettel u Srbiji mogao bi uskoro da dobije novog vlasnika. Kako je potvrđeno u matičnoj kompaniji PPF Group, trenutno su u toku pregovori. Naime, pregovara se o delimičnoj prodaji Yettela u Srbiji i još nekoliko zemalja.
“PPF grupa i kompanija Emirates Telecommunications Group Compani su u ranoj fazi razgovora o formiranju potencijalnog partnerstva za istraživanje mogućnosti strateške saradnje u centralnoj i jugoistočnoj Evropi (isključujući Češku Republiku) a koja bi bila korisna za obe grupe”, rekao je jedan od direktora u PPF grupi, Leoš Ružek, za Telegraf Biznis.
“Emirates Telecommunications Group Compani”, poznatijiji je kao “Etisalat”, a poreklom je iz UAE.
Preliminarni plan je da se trenutni finansijski i pravni „due diligence“ završi u roku od mesec do dva sa predloženom cenom i predugovorom.
Podsetimo, kompanija Telenor Srbija promenila je ime u Yettel početkom prošle godine. Promena brenda odvijala se u tri zemlje u kojima je PPF grupa koristila brend Telenor – u Srbiji, Mađarskoj i Bugarskoj.
Kako je tada rečeno, Yettel je moderan brend, dizajniran na osnovu istraživanja potreba i trendova na tržištu. Kreiran je sa ciljem da doprinese kvalitetu života korisnika, uz razumevanje sve veće uloge koju tehnologije igraju u svakodnevnom životu ljudi. U Srbiji je PPF ima 100 odsto udela u kompaniji Yetel.
Podsećamo, ranije je u razgovoru za Telegraf Biznis Majkl Mišel rekao kako je “Srbija spremna za još jednog jakog kablovskog igrača”, što je kasnije ozvaničeno.
Potom, Marek Sláčík, izvršni direktor TMT CEE u Grupi PPF Telecom govorio je o promeni imena Telenor, korisnicima, investicijama ali i samoj PPF grupi.
Šta je Etisalat?
Osnovana 1976. godine kao grupa telefonskih operatera, kompanija trenutno ima posao sa više od 162 miliona pretplatnika u 16 zemalja Bliskog istoka, Azije i Afrike i drugi je najveći telekom u regionu posle Saudijskog Telekoma.
Većinski akcionar u kompaniji je vlada UAE sa 60 odsto, a preostalih 40 odsto se javno trguje.
Promet operatera za 2022. dostiže 14,3 milijarde dolara uz dobit od 2,7 milijardi dolara, a tržišna kapitalizacija je blizu 53 milijarde dolara.
Više od polovine prihoda dolazi iz UAE, ali to tržište usporava. Glavni rast dolazi od njegovih međunarodnih operacija, uglavnom u Egiptu i Maroku, i na kraju će Evropa biti povoljna diversifikacija za „Etisalat“.
U sve ove međunarodne operacije, grupa je do sada uložila milijarde.
Telegraf