Telekom Srbije je prošle godine, iako je ona bila veoma izazovna, zadržao i pojačao svoj razvoj što potvrđuju i prihodi od 120 milijardi dinara.
Prihodi Telekoma su za 11 odsto veći u odnosu na 2021. godinu, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
On je za današnji “Blic” rekao da su takvim finansijskim rezultatima doprinele i investicije koje su omogućile da se značajno unapredi kvalitet i pokrivenost mobilne telefonije, poput instaliranja više od 2.000 baznih stanica.
“Naša optička mreža je prošla pored 1,35 miliona stanovnika i time smo Srbiju stavili u rang razvijenih zemalja. Ono što je posebno značajno je da smo prošle godine imali više od 100.000 novih korisnika televizije i interneta sto je fantastičan rezultat”, rekao je Lučić. Lučić je dodao da je Telekom imao najveći rast u segmentu TV korisnika koji je 1.651.000 što je više za 12,5 odsto kao i interneta gde je više od 1.500.000 korisnika i zabeležen je rast od osam procenata.
“Što se tiče profita i dividendi možemo obradovati akcionare da će Telekom Srbija i ove godine isplatiti dividende. I pored značajnog skoka kamata ostvarili smo profit veći nego 2021. godine i on iznosi 13,3 milijardi dinara. Profit bi bio skoro 3,5 milijardi dinara veći da su kamate bile na nivou 2021. godine”, rekao je on i dodao da će dividende biti isplaćene u vrednosti 50 odsto profita i da će iznositi 6,7 milijardi dinara. Prema njegovim rečima Telekom je za 26 godina postojanja isplatio više od milijardu evra dividendi akcionarima.
Govoreći o poslovanju Arene sporta naveo je da je ovaj kanal lane imao gubitak od oko 100 miliona evra, na koji se, kako je rekao računalo, jer u početnom ciklusu mora da se podnese takav trošak, da bi se napravila platforma od koje će se na kraju prihodovati. Lučić je rekao da je trend rasta prihoda takav da će Arena do 2025. postati nezavisan profitni centar. Najavio je da Telekom namerava da preuzme Globatel, koji ima 92.000 aktivnih korisnika, pretežno mladih, a to je segment gde je, prema njegovim rečima, MTS u zadnjih desetak godina imao pad tržišnog udela, pa će novi korisnici i novi podbrend omogućiti novi rast u ovom segmentu.
Odgovarajući na pitanje da li je uspostavljena saradnja sa Bank of America Lučić je rekao da ne može potvrditi ime velike finansijske banke sa kojom su skoro potpisali ugovor. “Ta velika, i za nas kao kompaniju veoma značajna vest, biće vrlo brzo objavljena. Ono što je sigurno, to je da će nam taj ugovor osim stabilnog poslovanja i nastavka našeg razvoja omogućiti i lakše stvaranje partnerstava sa američkim kompanijama. Naime u aprilu smo imali sastanak sa top menadžmentom Amazona, a u sledećih par meseci imaćemo sastanke sa svim velikim digitalnim kompanijama kao Apple, Facebook , Netflix itd”, rekao je on.
Naveo je i da je je karakteristika svih kredita koje je Telekom uzeo tokom prošle godine i ovog najnovijeg da su uzeti bez ikakvih garancija Telekoma Srbija, po čemu je, kako je rekao, ova kompanija jedistvena na srpskom tržištu. Govoreći o širenju poslovne mreže u drugim državama, Lučić je rekao da Telekom Srbija i dalje nastavlja da širi svoje poslovanje i da su posle Švajcarske i Severne Makedonije na redu Nemačka, gde se u junu otvaraju prve poslovnice i Turska gde u septembru kreće prodaja TV paketa.
“Imamo jasnu strategiju da povećamo značajno broj naših korisnika u dijaspori nudeći im TV paket, mobilnu telefoniju i digitalne servise. Ono što jeste impozantno je da ćemo do kraja godine faktički poslovati na tržištima koja zajedno imaju preko 200 miliona stanovnika. Nastavljamo i sa daljim razvojem našeg Fonda za finansiranje start-up kompanija. Do sada smo odabrali devet start up projekata koje finansiramo. Ove godine ćemo nastaviti sa pronalaženjem novih digitalnih ideja. Takođe smo ove godine potpisali i strateško partnerstvo sa američkim gigantom kompanijom Majkrosoft, koji će podržati naše investicije u startape”, rekao je on.
Kada je reč o produkcijskom tržištu i poslovanju naveo je da je Telekom pomerio granice naše produkcije i da su činjenice da su ulaganja u filmsku industriju značajno povećana u poslednjih nekoliko godina. “Osim filmskog centra koji je povećao svoj budžet za više od 40 puta na jednu milijardu godišnje Telekom Srbija se pridružio od 2018. ulaganju u sopstvenu produkciju sa budžetom od dve milijarde dinara godišnje. Doneli smo još dve dodatne vrednosti. Prvo, intenzivno radimo na internacionalizaciji naših serija i već sad ih prodajemo na pet kontinenata. Drugo, razgovaramo sa vlasnicima najvećih platformi o koprodukcijama i plan nam je da neke od njih dovedemo u Srbiju da imaju sopstvene studije i produkcione centre”, rekao je Lučić.
Osvrćući se na informacije o primanjima glumaca i percepcije u javnosti da Telekom izdvaja velika sredstva za serije i honorare glumaca, istakao je da je Telekom radio sa više od 15 različitih produkcionih domaćih kuća, ali da nijednom nije sugerisao niti se mešao u izbor glumaca i ostalih radnika na filmu. “Činjenica je da Telekom Srbija ni na jedan način nije zvao glumce da vrši bilo kakav pritisak na njih i činjenica je da se drži svojih ugovora i poslovne tajne te Telekom Srbija nikome nije dao niti jedan podatak iz ugovora koji imamo sa lokalnim produkcijama”, rekao je Lučić.
(B92-Tanjug)