Ključ opstanka firmi je u digitalnoj transformaciji – Bankar.rs
ANALIZEKOMPANIJESVE VESTI

Ključ opstanka firmi je u digitalnoj transformaciji

Pandemija virusa korona pokazala je da preduzeća, posebno mikro, mala i srednja, koja do sada nisu uhvatila korak sa digitalnom transformacijom, imaju probleme u trenutnom poslovanju jer veliki broj zaposlenih radi od kuće.

Istraživanje koje je pre dve godine sproveo Centar za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije (PKS) pokazalo je tada da čak 60 odsto kompanija u zemlji nije imalo nijedan digitalni projekat u svom poslovanju.

Od tada PKS nudi preduzećima mogućnost da licencirani konsultanti Komore obuče zaposlene u firmama kako da primene savremene alate u svom poslovanju i na taj način unaprede poslovanje.

Zbog aktuelne situacije izazvane korona virusom, kada veliki broj zaposlenih radi od kuće, Privredna komora je juče pokrenula besplatne konsultacije za preduzeća kroz program “Speed”, za firme koja zapošljavaju od 5 do 250 radnika.

“Problem nastaje jer kompanije ne znaju kako da svoje radnike obuče da rade od kuće. Upravo tu služe naši konsultanti da u onlajn dvodnevnoj radionici ukažu koji su to onlajn alati koje mogu koristiti radi lakše komunikacije sa klijentima…”, kaže za Tanjug rukovodilac Centra Filip Mrdak.

“Nismo očekivali da ćemo za jedan dan da imamo toliki broj kompanija, 70 ih se prijavilo od juče do danas. U ovom momentu smo ograničeni na 100 kompanija koje možemo da opslužimo. Program je i dalje otvoren, a gledaćemo da ukoliko bude i dalje veliko interesovanje, program i proširimo”, navodi Mrdak.

Digitalna transformacija preduzeća, objašnjava Mrdak, podrazumeva skup više procesa kako bi se kompanija digitalno transformisala i u potpunosti primenjivala ne samo digitalne tehnologije, kojih danas ima puno na tržištu, već i uredila sve poslovne procese.

Kada je osnovan Centar za digitalnu transformaciju pre dve godine urađeno je veliko istraživanje sa mikro, malim i srednjim preduzećima u Srbiji o nivou njihove digitalne transformisanosti.

“Rezultati su pokazali da čak 60 posto kompanija apsolutno nema nikakve digitalne projekte u svom poslovanju dok ostatak, ili koristi različite jednostavne slabo primenjive digitalne alate ili pak, što je još gora situacija, da implementiraju nešto na svoju ruku i daju ogroman novac za to, a onda shvate da to nije kompatibilno sa njihovim poslovanjem”, objašnjava Mrdak.

U protekle dve godine na ovaj program, koji je podržan od Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju GIZ, prijavilo se 500 preduzeća, u toku je savetovanje i obuka sa njih 300, a do kraja maja biće implementirano 150 projekata u firme koje su primenile savete konsultanata PKS.

Izvor: Dnevnik

Tags
Back to top button