Sve je manje automobila namenjenih prosečnom kupcu – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

Sve je manje automobila namenjenih prosečnom kupcu

Porast potražnje za luksuznim brendovima najvidljiviji je u automobilskoj industriji. U doba ekonomske krize gde većina ljudi obraća pažnju na osnovne životne potrebe, oni imućniji troše bogatstvo na luksuzne marke.

Kao jedan od primera ističe se Ferrari koji planira da do 2026. godine poveća prodaju za 40 odsto u odnosu na očekivane brojke u ovoj godini. Ferrari je zabeležio rekordnu prodaju i dobit u drugom kvartalu ove godine, zahvaljujući popularnosti novih modela i velikoj potražnji u SAD i Kini. Isporuke njihovih automobila porasle su za 29 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, piše Guardian.

„Sve je manje automobila na tržištu za prosečnog kupca. Situacija sa svetskog tržišta preslikala se i na Srbiju jer luksuzne marke ni najmanje nisu osetile krizu“, kaže za Biznis.rs ugledni automobilski novinar Aleksandar Uglješić.

On navodi da treba obratiti pažnju na to kako su se automobilski brendovi adaptirali na situaciju na tržištu.

„Do pre desetak godina trend u automobilskoj industriji je bio da se proizvodi što više različitih modela. U međuvremenu se strategija promenila i ideja je da se pravi manje automobila, luksuznijih i skupljih, uz veću zaradu. Jednostavno rečeno, automobilska industrija je odlučila da pravi manji broj luksuznijih automobila i na njima zarađuje veći profit“, konstatuje Uglješić.

Za proizvodnju u automobilskoj industriji, koja je ušla u veliku krizu u vreme pandemije, još uvek se ne vide znaci totalnog oporavka. U Nemačkoj, gde je više od 800.000 ljudi zaposleno u ovom sektoru, od početka godine je zbog raznih problema proizvedeno oko 700.000 automobila manje nego što je bilo planirano.

„Na manji broj proizvedenih automobila u Nemačkoj i dalje utiče nemogućnost pravovremene nabavke mikročipova, a nestašica će se produbiti sa krizom oko Tajvana. Kompanija TSMC koja je stacionirana na Tajvanu je jedina u stanju da pravi mikročipove od pet nanometara. Pokušao je Samsung da nadomesti tu proizvodnju, ali nema dovoljno kapaciteta i potrebnu tehnologiju. Auto-industrija je uslovljena da najmoderniju tehnologiju mikročipova nabavlja iz Tajvana“, objašnjava Uglješić.

Na manju proizvodnju u zbiru značajno je uticao Volskawagen koji ima dodatni problem utvrđenom strategijom potpunog prelaska na proizvodnju električnih automobila.

Kako prenosi naš sagovornik, najveći problem u okviru kompanije je razvoj softvera za autonomnu vožnju gde imaju ogromna zakašnjenja i zbog čega je SEO Volkswagen grupe Herbert Dis (Herbert Diess) podneo ostavku.

Izvor: Biznis.rs

Tags
Back to top button