Pandemija je ostavila dubok trag na nemački vazduhoplovni saobraćaj, a posebno na unutrašnji. U prvoj polovini 2022. godine promet na linijama između domaćih aerodroma nije dobacio ni blizu trećine obima od pre zaraze.
Prema podacima Udruženja nemačke vazduhoplovne industrije (BDL), polugodišnji promet je bio na 29 odsto onog pre pandemije, uz primetno preseljenje putnika na drumski i železnički saobraćaj.
U međuvremenu, operateri su ukinuli 31 odsto unutrašnjih letova, uglavnom izvan osovina u Frankfurtu i Minhenu, prenosi agencija DPA. Zajedno sa međunarodnim letovima, broj mesta u ponudi krajem juna 2022. bio je za ravno četvrtinu manji nego tri godine ranije.
Od januara do jula, ponuda sedišta u avionima je spala na dve trećine pretkrizne, a broj putnika na 59 odsto. Promet je posebno u prvom kvartalu sasekao talas omikrona, odnosno restrikcije i upozorenja putnicima. Po ukidanju upozorenja, tražnja je dramatično porasla, a većina aerodroma na to nije bila u stanju da odgovori i saobraćaj je potonuo u haos.
„Nepredvidivost zaraze i povezanog postavljanja i ukidanja ograničenja onemogućila je pouzdano planiranje saobraćaja,“ rekao je predsednik BDL Jost Lamers (Jost Lammers).
On je ponovio inače sve učestaliji zahtev na samo u vazduhoplovnoj industriji, za reformama koje otvaraju vrata lakšem i bržem zapošljavanju radnika iz država van Evropske unije. To uključuje digitalizaciju provere kandidata za poslove na aerodromima, zarad brže procedure, rekao je Lamers.
Štrajk Lufthanse i trend deficita radne snage od pre krize samo upotpunjuju lošu situaciju u nemačkom avio-saobraćaju u ovom trenutku.
Izvor: Biznis.rs