Pare skinute, a trošak ostao: Oslanjanje na kreditnu karticu u inostranstvu može da izazove neprijatnosti – Bankar.rs
BANKARSKI PROIZVODIBANKEDOMAĆE BANKEElektronsko bankarstvoSLIDERSVE VESTI

Pare skinute, a trošak ostao: Oslanjanje na kreditnu karticu u inostranstvu može da izazove neprijatnosti

Procedura je takva da ko nema i dovoljno keša za svaki slučaj, a osloni se samo na elektroniku, može da mu presedne letovanje, jer će na povrat novca čekati bar dve nedelje.

Novosađanin Dejan M. doživeo je pre desetak dana upravo takvu neprijatnost. Kada je kreditnom karticom pokušao da na recepciji hotela u Grčkoj plati sedmodnevni račun za sebe i dete, kartica je odbijena, a ubrzo je klijent banke koja posluje na našem tržištu ustanovio da je oko 870 evra povučeno sa njegove kartice, ali da račun u hotelu nije izmiren. Banka, kojoj je veran sedam godina, novac mu još nije vratila, a jedino što su mu rekli, prema proceduri, zakonski rok da se klijentu odgovori je 15 dana!

– Kreditna kartica koju mi je izdala moja banka ima limit od 130.000 dinara, koliko je i bilo na računu u momentu kada sam pokušao da platim račun u hotelu – priča naš sagovornik.

– Nekoliko puta su na recepciji provlačili karticu, ali je svaki put odbijena, a meni su sredstva povučena sa kreditne kartice. Na kraju sam platio račun kešom, ali pitam se šta bi bilo da ga nisam imao. Poslao sam odmah mejl banci, dobio od njih odgovor da moraju sve da provere i da sačekam. Takođe mi je naglašeno da je rok u kojem će mi odgovoriti dve nedelje. Žalio sam se i NBS, a pokrenuću i sudski spor.

Prema rečima Vladimira Vasića, generalnog sekretara Udruženja banaka Srbije, problem koji se dogodio našem čitaocu najverovatnije je izazvan zbog problema u komunikaciji između banke, terminala i hotela. Smatra da u takvim situacijama problem nije do banke, a da će i ovom klijentu novac biti vraćen.

– Savet je da se u inostranstvu ne oslanja isključivo na jednu karticu, ili samo na plastiku – kaže Vasić. – Osim toga, treba imati u vidu i da postoji dnevni limit i svako ko putuje trebalo bi da se raspita i upozna sa pravilima pre polaska.

KRIVAC JE PREKO GRANE

KAko u NBS kažu, transakcija u inostranstvu može biti odbijena iz više razloga i ne znači da je uvek odgovorna banka koja je izdala karticu. Problem može da napravi sam POS terminal ili banka prihvatilac.

Izvor: Novosti

Tags
Back to top button