Za pametne automobile potrebno je uvesti polise osiguranja ‘plati dok voziš’ – Bankar.rs
OSIGURANJESVE VESTI

Za pametne automobile potrebno je uvesti polise osiguranja ‘plati dok voziš’

Električni bicikli, segwayi, ‘laki’ skuteri na električni pogon i druga prevozna sredstva koja ne mogu razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat, i dalje ne bi trebali plaćati obvezno automobilsko osiguranje, ali bi ga trebalo uvesti za automobile upravljane pomoću autopilota ili ‘na daljinu’, stajalište je Evropskog udruženja osiguravatelja.

“Očekuje se da će samostalno upravljana vozila na cestama dugoročno gledano biti sigurnija od ‘tradicionalnih’, no nesreće će se i dalje događati, naročito tamo gde automatizovana i neautomatizovana vozila dele isti prostor. Stoga je potrebno obvezno osiguranje za sva vozila”, ocenilo je Evropsko udruženje osiguravatelja, čije su preporuke usledile nakon prošlonedeljog skupa ‘Osiguranje mobilnosti’ u Briselu na kojem su stajališta Evropske komisije o budućnosti osiguranja u saobraćaju izneli visoki zvaničnici Evropske komisije Joanna Szychowska i Steve Ryan.

Osim obveznog automobilskog osiguranja, vlasnike automatski upravljanih vozila, prema stajalištu osiguravatelja, treba obvezati i na pružanje svih informacija o načinu upravljanja, toku vožnje i drugim bitnim informacijama važnih pri obradi šteta.

“Pristup podacima sa automatizovanih vozila takođe će pomoći osiguravateljima da bolje razumeju rizike koje predstavljaju i osigurati ih u skladu sa tim”, apelovalo je Evropsko udruženje osiguravatelja, ostavljajući otvorenom mogućnost da se za vozila ‘na autopilotu’, kao i ‘klasična’ vozila sa savremenim sistemima praćenja i prikupljanja informacija o vožnji, ne plaća celogodišnja polisa osiguranja već polise ‘plati dok voziš’ ili ‘plati kako voziš’.

Osiguravatelji napominju kako je već uspostavljen čvrst regulatorni okvir na evropskom nivou vezan za automatski upravljana vozila kroz Direktivu o osiguranju automobila, dopunjenu Direktivom o odgovornosti za proizvode. Dodaju kako bi se zainteresovanim stranama u sporovima sa učešćem automatizovanih vozila, moralo omogućiti da informacije o takvim vozilima dobijaju direktno od vlasnika, a ne isključivo od proizvođača.

Izvor: Novac.hr

Tags
Back to top button