Potražnja za određenom grupom visokokvalifikovanih radnika je velika širom sveta, premda se kod nas mnogi ljudi sa fakultetskom diplomom “muče” da nađu posao.
S druge strane, zanatlije i majstori prolaze odlično i ovde i “preko”. U poslednje vreme su su traženiji i plaćeniji i montažeri, pa se neretko desi da za sklapanje nameštaja i za sat vremena zarade i do 30 evra.
Oni koji su “spretni s rukama” i znaju da rade po nekoliko zanatskih poslova, ne bave se time samo kao individualci, već ih neretko angažuje i poznate, velike firme – mahom strane.
Pažnju nam je privukao oglas u kojem traže radnika za montiranje kuhinja i nameštaja, pri čemu se nudi “atraktivna zarada, obezbeđen prevoz do posla, subvencionisani topli obrok (mesni ili vegetarijanski), zatim besplatna konzumacija pića (sokovi, kafe) i voća”, piše Telegraf Biznis.
Moramo priznati da retko nailazimo na ovakve oglase u Srbiji.
Takođe, zaposleni od kompanije može da očekuje privatno zdravstveno osiguranje, vredno 2.000 evra na godišnjem planu. Uz to, primetno je da se i u Srbiji širi trend “sa zapada”, kada je reč o brizi o mentalnom zdravlju radnika i, uopšte, o njegovom blagostanju.
Tako se među uslovima rada sve češće pominje “dodatna pomoć stručnjaka” za radnika, ako mu treba savet za rešavanje nekog problema, ili vezano za pravna pitanja/finansije.
Iako su radnici u prvi mah navikli da od kompanije traže ono “osnovno”, a to su plata, slobodni dan, odmor, bolovanje itd, ne treba zanemariti ni ove – naizgled sekundarne – benefite. Zaposlenima je, naime, sve važnije da se osećaju zaštićeno, posebno u doba krize.
Traže poslodavce koji mogu da odgovore na njihove zahteve, u određenoj meri, ali i načine da uštede na nekim troškovima – kao što je, recimo, angažovanje savetnika ili pravnika, privatno, van okvira firme. Ovakve stvari su danas posebno bitne milenijalcima i generaciji Z.
Ako ste poslodavac, u oglasu izbegnite floskule poput “dinamičan kolektiv” i “prostor za napredovanje”, jer je takav pristup izgubio na težini, naročito u eri kovida. Ono što možete da istaknete jesu obuke koje garantujete, programi za učenje koje ćete obezbediti zaposlenima kako bi jednog dana mogli da pređu na bolju poziciju – u vašoj kompaniji.
Takođe, vrlo bitno: svaki radnik je važan. Stavite mu do znanja da je pozicija za koju aplicira značajna. Recimo, od montažera nameštaja danas se traži – ne samo puko fizički posao – već i da proceni kvalitet robe, poznaje osnove elektro i vodoinstalaterskih radova, zatim da gaji afinitet prema dizajnu enterijeru, piše Telegraf Biznis.
Kako se navodi dalje u oglasu, poželjno je poznavanje rada na računaru, kao i osnovno poznavanje engleskog jezika. Mimo sklapanja, postavljanje i osiguravanja komada nameštaja, montažer zaposlen u dobroj firmi u Srbiji, treba da barata i drugim veštinama: neke od njih su ekonomičnost pri pružanju usluga, interakcija s kolegama, razvijena svest o zaštiti životne sredine.
Dok se neke kompanije širom sveta trude da što je više moguće – koliko je do njih – smanje uticaje štetne po okolinu, isto očekuju i od svog osoblja. Stoga se i od montažera danas traži da doprinosi smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu, ali i smanjenju troškova.
Svesno rukovođenje resursima i materijalima, kao i odnos prema reciklaži, više nisu teme “rezervisane” samo za top menadžere koji razvijaju kampanje i strategije.