Kako olakšati poslovanje malog biznisa u pet jednostavnih koraka
“Vaši potencijalni kupci ne mare za vas. Oni ne mare za vaše kvalitete, vašu firmu, koliko prodajete ili koliko ste dobri. Samo ih zanima kako ono što nudite može da im donese korist. Dakle, izostavite svako JA i prodajte prednosti“. Surovo, zar ne?
Tako je u svojoj knjizi „Veliki saveti za mali biznis“ rekao Frederik Džejkob, ne ostavljajući previše prostora da se pitate šta vam je činiti u poslovnom poduhvatu.
Svet malog biznisa se razvija. Konkurencija, pojava Interneta, spajanja i preuzimanja (da ne spominjemo recesiju) prisilili su ljude u malom biznisu da preispitaju svoje strategije. Uprkos svemu, prednosti i benefiti sopstvenog biznisa su brojni, ali one dolaze tek kada ubedite svoje klijente da će im vaš proizvod ili usluga doneti korist.
Koliko ste se puta pitali kako da održite biznis koji ste pokrenuli, kako da prevaziđete krizni period i olakšate sebi poslovanje. BIZLife vam donosi pet trikova kako to da učinite i postanete najbolji.
1. Ulažite u marketing pametno
Marketing je neophodan deo poslovne strategije bez obzira kojom vrstom posla se bavili, ali šta je to što je bitno znati o marketingu? Vrlo jednostavno: marketing je karika koja spaja kupca i prodavca, proces kojim ono čime se bavite prezentujete kupcima.
Marketing pokreće vaše poslovanje. Šta više, tokom kriza on često presuđuje napuštate li biznis ili postižete sjajne rezultate. Možda će vaše najbolje poslovne godine biti baš tokom krize.
Naučite kako da rastegnete novac da biste više uložili u marketing. U takvim vremenima učite nove tehnike koje pomažu vašem poslovanju da napreduje. Postoji stari reklamni slogan koji glasi: “Svaka budala može da napravi sapun, ali potreban je pametan čovek da ga proda”. Isto važi i danas kao kad je prvi put izgovoreno pre mnogo godina.
2. Prodaja ne znači kraj kupovine
Najveća zabluda je misliti da je sa prodajom usluge ili proizvoda proces kupovine završen. Naprotiv, zadovoljavanjem potreba kupaca, te postprodajnom politikom, stvarate dugotrajnu lojalnost kod kupaca i time porast potražnje za Vašim proizvodom ili uslugom.
Vaš proizvod ili usluga trebaju biti unikatni u svakom pogledu. I to ne samo po karakteristikama i ceni, već i dostupnosti, dizajnu i slično, te pružati kupcima određenu dodatnu vrednost kako biste stvorili njihovu lojalnost. Ako kupci od Vašeg proizvoda ili usluge dobiju isto ono što bi dobili i bilo gde drugo, onda nemaju razloga da kupuju od Vas, zar ne?
Zadovoljstvo kupaca ili klijenata bi trebalo da bude na prvom mestu, bilo da prodajete proizvod ili uslugu. Ipak, budući da je svaki kupac poseban, komunikacija i pristup prodavaca predstavljaju glavni alat u prodajnom procesu. Uđite u kontak sa kupcima ili klijentima kojima ste nešto prodali, to je potvrda da i dalje mislite na njih i da želite da vam se rado vrate.
Iako je poznato da mnogo više novca mora biti uloženo u pridobijanje novih kupaca nego u čuvanje i negovanje postojećih, mnogi preduzetnici i dalje neredovno održavaju kontakt sa svojim kupcima. Zato se može reći da se negovanjem postojećih kupaca može znatno povećati dobit, a i čuva novac.
Pokažite klijentima da ste dobar slušalac iskazujući njihove izjave drugim rečima. Kupci više vole da čuju da se brinete zajedno sa njima nego da se samo slažete oko neke teme. Čudno je koliko se ljudi žali da ih ne slušaju, a oni takođe ne slušaju nikog drugog.
3. Nemate društvene mreže? Napravite ih!
Instagram, Facebook, TikTok… Toliko ih je da u skladu sa vašim biznisom možete birati i društvenu mrežu na koju ćete plasirati svoje proizvode i usluge. One ne služe samo da biste se oglašavali i borili za vaše mesto na tržištu, već i da biste komunicirali sa potencijalnim i postojećim kupcima.
Poseban savet je da se skoncentrišete na jednu ili dve društvene mreže na kojima ćete komunicirati sa svojom klijentelom. Tu ćete im posvetiti potpunu pažnju, jer uvek je bolje voditi manje naloga koji su kvalitetni nego biti svuda, ali površno.
Način komunikacije je takođe bitan pa odaberite pristup, koji nije previše formalan, koji je prijemčiv i neposredan. Takođe možete koristiti i alate koje socijalne mreže poseduju, poput anketa, Q&A sekcija ili zajedničkog deljenja fotografija.
4. Ulažite u svoje zaposlene
Kažu da je uspešan biznismen onaj koji zapošljava pametnije od sebe. Onda bi još uspešniji bio onaj koji ulaže u svoje zaposlene. Kao i kod svake investicije, i ulaganje u ljude daje dugoročne efekte, iako se oni možda ne vide odmah. Ostavimo na stranu plate i bonuse, postoje i drugi načini kako novac može pomoći u razvoju zaposlenih.
Tu su edukacije, onlajn i oflajn obuke i kursevi, networking, konferencije ili članstvo u stručnim udruženjima, ali i timski rad, timbilding i radionice.
Pod pretpostavkom da vaš zaposleni ne pobegne sa posla odmah nakon neke obuke koju ste za njega uplatili, vaš biznis će imati direktnu korist od njegovih znanja stečenih ovim putem. Trendovi u industriji i biznisu o kojima je on slušao i nova znanja koja je u ovim prilikama “pokupio” manifestovaće se u njegovom radu u vašoj kompaniji.
Odlaskom na timbildinge vi zapravo jačate povezanost između zaposlenih, oni se bolje međusobno upoznaju, i što je najvažnije – stvaraju zajedničke uspomene. Radionice su tu da otkriju neke probleme u komunikaciji i reše ih, ali u tome mora učestvovati stručna osoba.
Neki od razloga zbog kojih je bitna kultura usavršavanja su razvoj morala i motivacije, jer mnogim zaposlenima je motivacija važnija od plate. Tu je i pristup slabim tačkama, većina zaposlenih ima određene slabosti po pitanju veština, a program obuke je taj koji treba da nadoknadi veštine koje im nedostaju.
5. Potrebna su vam sredstva? Potražite ih na pravom mestu
Za male biznise, kojima su često neophodna dodatna finansijska sredstva kako bi realizovali svoje potrebe, Addiko banka je pripremila sjajan program kreditiranja okrenut upravo njima.
Na ovaj način, banka želi da unapredi partnerski odnos sa klijentima u biznis segmentu i učini im dostupnim pogodnosti digitalnog bankarstva
Preko sajta banke, za samo jedan minut i bez dostavljanja finansijske dokumentacije, klijent može dobiti preliminarnu ponudu za kredit za obrtna sredstva, revolving, dozvoljeno prekoračenje, činidbenu garanciju ili obavezujuće pismo o nameri. Zahtev za dodatna sredstva se može podneti u svakom trenutku, a prilagođen je okolnostima koje su u određenim periodima godine ključne za uspešno poslovanje preduzeća.
Addiko banka je primenom ove inovacije direktno odgovorila na potrebe tržišta kada je reč o korisnicima koji dolaze iz segmenta malih preduzeća i omogućila im uštedu glavnog resursa, koji u današnje turbulentno vreme i uz savremeni način života svima nedostaje, a to je – vreme.
Izvor: BIZLife