Vasić: Bankarski sistem veoma bitan kada naiđe kriza – Bankar.rs
BANKEDOMAĆE BANKESLIDERSVE VESTI

Vasić: Bankarski sistem veoma bitan kada naiđe kriza

Vladimir Vasić generalni sekretar Udruženja banaka Srbije rekao je za RTS da se videlo da je bankarski sistem veoma bitan kada naiđu krize. Zahvaljjući pravovremenoj reakciji Vlade, odnosno Narodne banke kroz moratorijume jedan, dva i tri i kroz garantne šeme data je potpuna likvidnost građanima i privredi i to se odrazilo u padu od samo 0,9 odsto u prošloj godini.

Ovog meseca obeležava se 100 godina od osnivanja Udruženja banaka Srbije a o značaju bankarskog sistema govorio je u Dnevniku RTS-a Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije .

“Ove godine prognoziran je rast od 6,5, pa je pomeren na sedam odsto. Mislim da smo u pravo vreme (moratorijumima) pružili podršku likvidnosti građanima i privredi”, naveo je Vasić.

To znači da se zadržao nivo nenaplativih, odnosno problematičnih kredita ispod četiri odsto.

“Sa jedne strane imamo rast kreditne aktivnosti, gotovinski krediti su porasli 9 odsto, kada posmatramo novembar prošle i ove godine, a stambeni kretiti su porasli skoro 17 posto za isti vremenski period, što govori da raste kreditna sposobnost građana, a sa druge strane smanjuje se stopa nezaposlenosti i raste prosečna plata i imamo nikada povoljnije uslove kreditiranja”, naveo je Vasić.

Napominje da je trend u celom svetu, ne samo kod nas, ukrupljavanje banaka i to za građane nema nikakvog uticaja.

Na pitanje ko uzima kredite, kaže da neki ljudi koji nisu imali tu mogućnost sada uzimaju kredite, onaj ko ima 50.000 platu dve trećine plate može da zaduži i povećava se tražnja.

Bitno je, kako kaže, da kada nas ocenjuju sa strane daju pozitivne ocene.

Vasić je rekao da je odluka Evropske centralne banke da neće korigovati stopu referentne kamate u narednih godinu dana i ako to bude radila radiće postepeno i polako, tako da ne očekuje da će se nešto promeniti.

Kada je reč o tužbama između banaka i klijenata, kaže da bankarstvo ne ide uz reč konflikt i da stavovi Kasacionog suda jasno govori da banke imaju pravo da naplate troškove obrade kredita.

“Svako ko tuži banku ima nemogućnost da dobije kredit, može da mu se desi, dok god traje spor banka rezerviše taj novac i vi ćete uvek plasirati novac pre onom ko vas nije tužio nego, onom ko vas je tužio. To može da se desi, ali ne znači da će tako biti”, naveo je i dodao da je vreme da se vrati normalni odnos banke i klijenta.

Napominje da je kovid dosta pogurao digitalizaciju u oblasti bankarstva. Osvrćući se da stogodišnjicu UBS-a kaže da je to godišnjica koja obavezuje.

Tags
Back to top button