Lučić: Proizvodnja sadržaja – kako je promena ponašanja potrošača otvorila novi prozor u telekomunikacijama – Bankar.rs
INTERVJUISLIDERSVE VESTI

Lučić: Proizvodnja sadržaja – kako je promena ponašanja potrošača otvorila novi prozor u telekomunikacijama

Generalni direktor Telekom Srbija Grupe, pružaoca usluga fiksne, mobilne, televizijske i internet komunikacije za preko 11 miliona pretplatnika.

“Ne tako davno, telekomunikacije su se odnosile samo na telefone. Kada sam prvi put počeo da radim kao inženjer, tek što sam završio Univerzitet 1990-ih, telekomunikacije su bile ‘vruće stvari’. Svi su želeli po komad od njih. Kako mi na srpskom kažemo, industrija je bila „zlatna koka“: Biznis u razvoju sa veoma visokim profitom.

Ali sa dolaskom digitalnog doba i usponom velike tehnologije, telekomunikacione grupe se sada suočavaju sa stalnim pretnjama drugih igrača koji zadiru u njihov teren i dolaze sa rešenjima koja odvraćaju kupce od tradicionalne televizije i telefona u korist drugih opcija. Zbog toga se mnogi u ovoj industriji šire u druge oblasti kako bi zadržali i povećali svoju bazu potrošača.

Ali prvobitna svrha telekomunikacija i dalje važi, a to je stvaranje smislenih veza. Bilo da se radi o održavanju kontakta sa voljenima, donošenju znanja u škole ili — ono što ja vidim kao najnoviji trend — stvaranju zabavnog sadržaja.

Mnoge telekomunikacione kompanije ulaze u proizvodnju sadržaja, uključujući i moju. I to ne zbog tog da bih ja mogao da šetam crvenim tepihom na otmenim premijerama i da se slikam sa filmskim zvezdama (iako je i to zabavno!). Kulturološki, važno je da gledaoci u nedovoljno zastupljenim područjima, uključujući Srbiju i druge balkanske zemlje, imaju lokalno proizveden, kvalitetan sadržaj na svom jeziku koji odražava njihovu sopstvenu kulturu. Verujem da ovde postoji prostor za negovanje naše filmske i televizijske industrije i obezbeđivanje tržišta za lokalne kreativne talente.

U isto vreme, koristeći uspeh drugih medija kao šablon, telekomunikacione kompanije takođe mogu da se postaraju da emisije u koje ulažu i čiju proizvodnju pomažu imaju dovoljno univerzalnih tema kako bi potencijalno mogle da imaju odjeka kod više globalne publike. Na primer, moja kompanija trenutno koproducira seriju o mladom i ambicioznom agentu srpske tajne službe koji se našao u međunarodnoj špijunskoj igri, i nadamo se da takva tema može biti zabavna u različitim kulturama.

Ovo će biti testirano uskoro kada serija počne da se emituje u zemljama poput Brazila. Polazeći od lokalnih korena, možete se udružiti sa međunarodnim distributerima sadržaja i na kraju proizvoditi serije i filmove većeg dometa.

Ali šta bi trebalo da bude vaša krajnja motivacija za ulaganje u proizvodnju sadržaja?

Sve se vraća na alfu i omegu naše industrije: Naše kupce. Videli smo velike promene u načinu na koji se sadržaj konzumira. Umesto da se cela porodica okuplja ispred televizije zbog sadržaja koji se emituje u određeno vreme, potrošači sada očekuju da će imati pristup većem izboru sadržaja na zahtev, po razumnoj ceni. Potrošači žele da mogu da strimuju na svojim laptopovima i telefonima, sa kauča, u vozu ili iz aviona. Pandemija je doprinela da odlazak u bioskop za mnoge ljude postane prošlost. I mnogi od nas više vole da ulažu u likove i priče koje se protežu kroz nekoliko epizoda, nego u film koji mora da se razvije i reši za manje od dva sata.

Over-the-top (OTT) igrači osvajaju sve više i više gledalaca, preko interneta, a ne preko kablovske ili zemaljske televizijske infrastrukture. Pre samo pet godina smatrali smo da su OTT platforme početnici. Sada su sazreli u globalne igrače i ne možemo zamisliti život bez njih. Oni mnogo ulažu u sopstveni sadržaj, i to prilično uspešno: Na dodeli Oskara 2021. videli smo da je Netfliks odneo sedam Oskara. Kako kažu, ako ne možete da ih pobedite, pridružite im se.

Za moju kompaniju, to je bilo jednostavno – morali smo da uđemo u sadržaj ili bismo zaostali. I postoje mnoge prednosti ulaska u ovu industriju. Novi sadržaj je nesumnjivo podstakao rast prihoda. Broj gledalaca za televizijske kanale se povećao, kao i striming saobraćaj. U mogućnosti smo da kreiramo sadržaj koji će odjeknuti širom regiona, pa čak i u kulturama i dijaspori van regiona Zapadnog Balkana.

Radujem se crvenom tepihu na promociji vrhunskog lokalnog sadržaja koji će se pojaviti u budućnosti i pokazati gde telekomunikacije mogu da odvedu kreiranje sadržaja. ‘Vežite se za fotelju – biće to prava vožnja.'”

Autorski tekst Vladimira Lučića, Generalnog direktora Telekoma Srbija za magazin Forbs.

Tags
Back to top button