Bankari izdali važno upozorenje građanima uoči Crnog petka: Dobro pazite na ovih 7 stvari – Bankar.rs
ANALIZEBANKESVE VESTI

Bankari izdali važno upozorenje građanima uoči Crnog petka: Dobro pazite na ovih 7 stvari

Pazite na lažne i primamljive „Black Friday“ ponude te budite oprezni prilikom online kupovine i prodaje

SAVETI ZA SIGURNU KUPOVINU INTERNETOM:

1. NE NASEDAJTE NA NEREALNE PONUDE!

Budite oprezni s ponudama poput „BLACK FRIDAY HOT SALE”, “80% OFF”, “Discount Sale”, čak i ako su u pitanju renomirani brendovi, jer one mogu biti lažne;
Uvek proverite web-prodajno mesto na kojem kupujete unosom prave web-adrese u internet browser;
Proverite dostupnost korisničke službe web-prodajnog mesta, mogućnost reklamacije, povrata i troškove dostave robe kao i saglasnosti koju dajete prilikom kupovine;

2. NE DAJTE SE UPECATI!

Ne unosite svoje lične podatke niti podatke o kartici u ponude, nagradne igre, takmičenja, poruke dostavnih službi i slično jer mogu biti oblik prevare s ciljem prikupljanja ličnih i finansijskih podataka.
Takve poruke često vode na lažne stranice koje mogu izgledati uverljivo i koristiti se imenima poznatih stranica na kojima inače kupujete.
Proverite e-mail adresu s koje ste dobili poruku, sastoji li se ona od nepovezanog skupa znakova ili sadrži naziv prodajnog mesta, a na originalnim stranicama dostavne službe informirajte se o uslovima plaćanja poštarine.

3. OPREZNO NA STRANICAMA ZA OGLAŠAVANJE

Prodajete li robu ili uslugu putem web-oglasnika, nikada ne šaljite kupcu sigurnosne podatke sa svoje kartice (broj kartice, valjanost, CVV/CVC, mToken kod). Dovoljno je da mu pošaljete svoj IBAN.
Nemojte autorizovati uplatnu transakciju putem 3D Secure programa niti otvarati linkove u kojima Vas traže da unesete podatke o platnoj kartici i iznose njenih limita.
Pažljivo pročitajte sigurnosne smernice koje se nalaze na internet stranici pre objave samog oglasa za svoje usluge ili proizvode.

4. OBNOVA KORISNIČKIH PODATAKA

Ne odgovarajte na e-mail poruke lažnih prodajnih mesta, javnih preduzeća, državnih i finansijskih institucija ili dostavnih službi na kojima traže odavanje Vaših ličnih i finansijskih podataka radi tzv. obnove Vašeg korisničkog računa.

Svoje korisničke račune uvek obnavljajte na stranicama na kojima ste inače prijavljeni, odnosno na stvarnoj web-adresi prodajnog mesta, unosom svog korisničkog imena i lozinke, a nikada putem primljenog linka.

5. NE ŠALJITE SVOJE PODATKE!

Ne šaljite putem društvenih mreža, SMS poruka ili e-mailova podatke o svojoj kartici niti njenu sliku.

6. ČUVANJE PODATAKA O KARTICI

Prilikom unosa broja kartice, na primer za plaćanja unutar raznih aplikacija, igrica, pretplata i slično, proverite uslove upotrebe i jesu li podaci o kartici automatski sačuvani za buduće kupovine, a posebno ako uređaj dajete na upotrebu deci.
Budite svesni da u slučaju da dete ili treća osoba obavi kupovinu karticom koju ste sauvali za plaćanja unutar aplikacija, kao korisnik kartice odgovorni ste za takve transakcije.

7. REDOVNO PROVERAVAJTE TROŠKOVE!

Redovno pregledajte svoje troškove i koristite ostale mogućnosti upravljanja potrošnjom putem usluga i aplikacija izdavaoca Vaše kartice.

Izvor: Poslovni dnevnik

Tags
Back to top button