Coca-Cola je danas objavila da je stekla potpunu kontrolu nad proizvođačem sportskih napitaka Bodyarmor za 5,6 milijardi dolara, što ovo čini najvećom Coca-Colinom akvizicijom jednog brenda do sada.
Gigant je kupio 15 posto udela u Bodyarmoru 2018. godine i tako postao njegov drugi najveći deoničar, a sada je saopštio da preuzima ostatak deonica.
U to vreme košarkaška legenda Kobe Bryant bio je treći najveći deoničar firme Bodyarmor nakon ulaganja iz 2013., samo dve godine nakon njegovog osnivanja.
Dogovor za preostalih 85% Bodyarmora nije posve neočekivan. Coca-Cola je u februaru prvi put rekla da namerava kupiti kontrolni udeo u Bodyarmoru kasnije ove godine u prijavi pre akvizicije Federalnoj komisiji za trgovinu.
Posedovanje Bodyarmora pomaže Coca-Coli da stekne veći tržišni udeo u kategoriji sportskih pića, iako je PepsiCov Gatorade daleko vodeći s otprilike 70 posto tržišnog udela.
Oglašavajući se kao zdravije sportsko piće, Bodyarmor je nadmašio Coca-Colin Powerade i postao drugi najveći igrač u kategoriji.
Prema Coca-Coli, očekuje se da će prodaja ovog brenda sportskih pića ove godine biti veća od 1,4 milijarde dolara, što je porast od oko 50 posto, piše BiznisInfo.
Ugovor s Bodyarmorom najveća je Coca-Colina akvizicija, nadmašujući kupovinu Costa Coffeea 2018. za 5,1 milijardu dolara.
Deonice Coca-Cole porasle su za dva posto ove godine, što joj daje tržišnu vrednost od 242 milijarde dolara.