Rimac automobili dobili su od hrvatske države 52,2 miliona kuna (sedam miliona evra) za projekat koji je trebao biti gotov ovog leta – 22. jula.
Međutim, Rimac je zatražio produženje i ono mu je odobreno do 30. juna 2022. godine.
Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produženje projekta. HAMAG-BICRO kaže kako firma Rimac Automobili d.o.o. projektom namerava da razvije i homologizuje električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu, prenosi portal Indeks.
“Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procenjeno na milijardu dolara godišnje te će uspešnim završetkom projekta firma biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotejnment sistema”, stoji u odgovoru iz HAMAG-BICRO-a i dodaju kako je za situaciju kriva pandemija. “Korisnik je izvestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu sprovođenja projekta”, kažu.
Rimac automobilima portal je jutros poslao upit, ali nisu odgovorili. Međutim, Mate Rimac je sve prokomentarisao ispod objave Matije Babića na Fejsbuku, koji je napisao: “Ja volim Rimca i navijam za sve njegove tržišne priče. Ali kad kreće potrošnja javnog novca, kreću i pitanja. Nikome nikad ne treba dopustiti da postane tabu tema ni svetinja koju se ne propituje, ma koliko propitivanje bilo nepopularno, jer javnost obožava da stvara svete krave”, napisao je na toj društvenoj mreži.
Odgovor Rimca portal prenosi u celosti:
“Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu
- Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M evra (od naših investitora) a ovde smo prozvani za sedam miliona evra EU novca (ne iz budžeta)
- Voleo bih da vidim neki drugi R&D projekat u RH sa toliko velikim iznosom investicije i samofinansiranja (5 odsto iz EU fondova, 95 odsto vlastita sredstva)
- Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a parcijalno svi zaposlenici Rimac automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine spoljnih dobavljača i saradnika
- Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može da zamisli. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada
- Kasnimo – jebiga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.
- Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki greh kasniti?
- Bili smo maksimalno transparentni sa celim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu videti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantujem da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno propraćen.
- Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca.
- Do sad je proizvedeno 16 prototipova i predserijskih automobila. Prošle nedelje je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će se homologacija završiti pre prvih isporuka.
- Na početku projekta smo bili na oko 300 radnika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekat tek krenuo (još treba proizvesti sve aute).
- Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-ja? Da li su svi po planu? Niko ne kasni?
- Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) ovim projektom – ja ću lično garantovati da vraćamo svaku kunu od tih sedam miliona evra za koje nas prozivaju. Mislim da je korist koju država dobija od ovog projekta nemerljiva.”