Kompanija Mastercard je pokrenla uslugu “Kupi sada, plati kasnije” (BNPL) i tako ušla na tržište koje preti dominaciji kreditnih kartica kao glavnom izvoru plaćanja.
Usluga „Kupi sada, plati kasnije“ dobila je na snazi tokom pandemije COVID-19 jer su kupci bez novčanih sredstava bili privučeni uslugom zbog jednostavnosti plaćanja proizvoda koje su kupili online ili u trgovinama, bez dodatnih troškova i naknada.
To je pak dovelo do porasta poslovanja kod nekih od najvećih igrača na tržištu, uključujući Klarnu, Affirm Holdings (AFRM.O), Afterpay Ltd (APT.AX) i PayPal Holdings Inc (PYPL.O).
U avgustu je Square Inc (SQ.N) – platna kompanija suosnivača Twitter Inc-a (TWTR.N) Jacka Dorsey-a kupila Afterpay u ugovoru vrednom 29 milijardi dolara, dok je ranije u septembru PayPal saopštio da će kupiti japansku BNPL firmu Paidy u ugovoru vrednom 2,7 milijardi dolara.
Mastercard je saopštio da će program kupovine na rate omogućiti potrošačima da plaćaju kupovinu na online i u prodavnici putem jednakih i beskamatnih rata, dodajući da će biti dostupan na tržištima širom Sjedinjenih Država, Velike Britanije i Australije.
Opcija “Kupi sada, plati kasnije” omogućava bankama, zajmodavcima, fintech kompanijama da ponude (BNPL) rešenja, rekao je Mastercard. Klijenti će takođe moći da pristupe ovim ponudama digitalno, prethodno odobrenim putem aplikacije kreditora za mobilno bankarstvo ili putem trenutnog odobrenja tokom plaćanja, piše Rojters.
Druge velike kompanije, poput Apple-a i Goldman Sachs-a, takođe navodno rade na ponudi BNPL -a.