Na panelu o telekomunikacijama u okviru konferencije “Digital 2021” direktor SBB-a Milija Zeković izneo je optužbe protiv države Srbije.
Zeković je optužio državu da guši konkurenciju na tržištu telekomunikacija i da ne dozvoljava njegovoj kompaniji da se dalje širi, kao i da je Šolakova grupacija zbog toga podnela tužbu protiv Republike Srbije u Vašingtonu.
Generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić, iznenađen ovakvim postupkom Zekovića, odmah je odgovorio.
“Nisam očekivao ovako nekorektan nastup direktora SBB-a, ovaj skup je zamišljen kao mesto za stručan, edukativan razgovor. I ne mogu da prećutim izgovorene laži. Ne čudi me što se SBB i Junajted grupa teško snalaze na konkurentnom tržištu, jer su navikli na povlašćeni položaj, da prave kartele i da krše zakone”, smirenim tonom je počeo Lučić.
Potom je prvi čovek Telekoma udario na SBB i Junajted grupu, podsetio je na njihovu praksu iz prošlosti i ukazao na aktuelne činjenice.
“Zahvaljući ovoj državi, koju bez prestanka optužujete za sve i svašta, svojevremeno je napravljen SBB. Država vam je u nekim ranijim periodima dozvoljavala da rastete na ilegalnoj izgradnji infrastrukture koristeći upravo Telekom i elektro-mrežu države, čak u mnogim segmentima potpuno nezakonito, nanoseći multimilionsku štetu državnom budžetu i samim tim građanima Srbije. SBB je u svim većim gradovima imao 80-90 odsto tržišnog učešća, čak je i danas u Novom Sadu na primer tako. Postojao je kartel kablovskih operatera rukovođen SBB-om, nisu napadali jedni druge, a svi su napadali Telekom”, objasnio je Vladimir Lučić.
Potom je generalni direktor Telekoma podsetio na još neke činjenice.
“SBB je godinama, potpuno nezakonito, rukovodio kartelima. Manji kablovski operateri nisu smeli da napadaju svog ‘šefa’, nisu smeli da ulaze u velike gradove, imali su podelu teritorije, za šta je znao svaki građanin! Tek konsolidacijom Telekoma, kada se kompanija trgla iz zimskog sna, zapravo je došlo do uspostavljanja konkurentnog tržišta u Srbiji, na kojem se SBB i Junajted grupa očigledno teško snalaze jer su navikli na povlašćeni položaj”, zaključio je Vladimir Lučić.
Govoreći o strategiji Telekoma, on je rekao da je vrlo jednostavna i okrenuta srednjeročnom i dugoročnom poslovnom uspehu te velike državne kompanije.
“Prvo smo konsolidovali poslovanje na tržištima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, gde smo prisutni kao operater i sa klasičnim uslugama. Kada smo se stabilizovali, kada smo postigli nivo tržišnog učešća koji je zadovoljavajući i koji nam daje sigurnu bazu stalnog prihoda u narednih 10 godina, okrenuli smo se novim izvorima prihoda – ulaganje u medijske sadržaje poput serija, filmova i sportskih programa, zatim u nove inovativne projekte poput Venture Capital Fonda za podršku startapovima, kao i ulaskom u nova tržišta poput Severne Makedonije. Ulazimo i na tržišta Nemačke i Švajcarske, po uzoru na Austriju gde već imamo 100.000 korisnika”, naveo je generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić.
Izvor: Novosti