Zašto većina banaka radi do 17 sati?
Kraj je radnog dana, izašli ste ranije sa posla, ali ste zadihani od trčanja ipak “poljubili vrata” vaše banke, jer niste uspeli da stignete pre 17h.
Nemate mobilno bankarstvo, a ni ne možete da čekate u redu neke od filijala koje rade duže, te ćete najverovatnije sve morati da pomerite za sutra.
Pitanje se samo postavlja – zašto i pored poklapanja sa radnim vremenom svojih klijenata, većina ekspozitura u Srbiji radi do 17 sati?
Ipak, nisu baš sve filijale otvorene do 17 sati, i određene banke imaju ekspoziture sa nešto dužim radnim vremenom (u pojedinim slučajevma i do 20 sati).
Kako Blic saznaje, ne postoji nikakav poseban razlog zašto je radno vreme većine filijala u Srbiji do 17 sati, te da je radno vreme poslovna odluka svake banke.
Ova “problematika”, ako uzmemo u obzir trendove na bankarskom tržištu najverovatnije nikada doći na red, ali će se prema mišljenju stručnjaka ono stvoriti samo.
Broj banaka u Srbiji smanjen je za deset godina sa 33 na 24, broj zaposlenih za preko 6.400, a broj filijala za skoro trećinu.
“Sve više je prisutno elektronsko i mobilno bankarstvo, a situacija sa koronom je još više ubrzala te trendove, koji su pre svega povezani sa automatizacijom određenih procesa i smanjivanjem potrebe za fizičkom radnom snagom. U svetu imate posebno prisutan razvoj fintecha u oblasti bankarstva, od plaćanja do potpuno digitalizovanih onlajn banaka”, rekao je ranije Dejan Erić, profesor Beogradske bankarske akademije.
Trend povećanja korisnika usluga digitalnog bankarstva, koji je pandeija samo podstakla, se sve više odražava na bankarski sektor, te će umesto korigovanja radnog vremena banaka, problem razrešiti ako veliki broj ljudi promeni navike i okrene se digitalnom bankarstvu.
“Korona je ubrzala digitalnu transformaciju u svim segmentima društva, od škola i onlajn nastave, pa sve do virtuelnih sastanaka i onlajn sajmova. To je i u bankarstvu jedan nezaustavljiv trend”, zaključuje Erić i ponavlja da bankarstvo doživljava transformaciju, jer danas već postoji i “koncept 4.0”, gde je reč o potpuno digitalizovanim bankama.