U periodu od 1. januara do 30. juna 2021. godine rešene su 1.393 pritužbe korisnika, od čega se 62,3 odsto odnosilo na postupanje banaka, 37,3 odsto na postupanje društava za osiguranje, 0,2 odsto na postupanje davalaca finansijskog lizinga, a po 0,1 odsto na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima, navodi se u izveštaju Narodne banke Srbije.
Od tih 1.393, 1.091 pritužba je proglašena neosnovanom, a 302 su bile osnovane. Najveći broj pritužbi na postupanje banaka u posmatranom periodu odnosio se na kredite (58,8 odsto), platne račune i platne usluge (24 odsto) i platne kartice (13,2 odsto).
Od 868 pritužbi na sedam banaka NBS je ocenila da je 685 neosnovano, a 183 osnovane pritužbe. Najviše, 42 se odnosilo na keš kredite i 21 na stambene kredite. Na platne kartice se odnosilo 35 pritužbi i 59 se s pravom žalilo zbog platnih računa i platnih usluga.
Na rad osiguravajućih društava je podneto 519 pritužbi od čega je 119 osnovano.