Rimac automobili – Od startap kompanije sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad čuvenim “Bugatijem” – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Rimac automobili – Od startap kompanije sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad čuvenim “Bugatijem”

Kompanija “Rimac automobili”, hrvatskog preduzetnika i inovatora Mate Rimca, postala je većinski vlasnik “Bugatija”, čuvenog francuskog proizvođača luksuznih sportskih automobila, saopšteno je iz kompanije.

Mate Rimac kaže da je ovo uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj istoriji “Rimac automobila”, kompaniji koja je za samo 12 godina postojanja od startap kompanije sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad čuvenim “Bugatijem”.

“`Rimac` i `Bugati` savršeno se dopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka kompanija, osvojili smo poverenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi”, istakao je Rimac, koji je put do uspeha započeo iz hobija, kada je sa 20 godina svoj “be-em-ve” proizveden 1984. u garaži prepravio na baterijski pogon, prenosi Blic.

Kompanija “Rimac automobili” biće reorganizovana u “Rimac grupu”, podeljenu na dve kompanije – “Bugati Rimac” i “Rimac tehnolodži”.

Svi akcionari su zadržali postojeće udele u vlasništvu “Rimca”. Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveći akcionar sa 37 odsto, “Porše” ima 24 odsto, a slede “Hjundai” sa 12 odsto i ostali akcionari sa 27 odsto udela u vlasništvu.

“Rimac grupa” biće najveći dioničar nove kompanije “Rimac Bugati” sa 55 odsto udela u vlasništvu. U njoj će se nalaziti dva proizvođača automobila: “Bugati” i “Rimac automobili”.

“Bugati” i “Rimac automobili” nastavljaju kao zasebni brendovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će centar za razvoj oba brenda biti u Hrvatskoj.

“Rimac grupa” će nastaviti sa inovacijama, stvaranjem vlastitih superautomobila i razvojem inovativnih tehnologija za brojne svetske proizvođače automobila. Sada će takva tehnologija, razvijena u Hrvatskoj, moći da se primenjuje i u budućim “Bugatijevim” modelima.

Za razvoj tehnologije i proizvodnju baterija i pogonskih sklopova i ostalih komponenti, po kojima je Rimac poznat u svetu, zadužena će biti nova kompanija “Rimac tehnolodži”, prenose hrvatski mediji.

U budućnosti će se globalno sedište kompanije “Bugati Rimac” nalaziti u novom Rimac kampusu, koji će biti i sedište kompanije “Rimac tehnolodži”.

Tu će se proizvoditi komponente za modele oba brenda, ali će “Bugatijevi” automobili i dalje biti sklapani u čuvenoj fabrici u Molshajmu u Francuskoj – istorijskom mestu koje je neodvojivo od brenda “Bugati”.

Rimac kampus, vredan 200 miliona evra, trebao bi da 2023. godine bude otvoren na površini od 100.000 metara kvadratnih. Zamišljen je kao centar visokotehnoloških inovacija, a okupiće 2.500 zaposlenih ljudi.

“Bugati” je poslovao u okviru “Folksvagen grupacije” koja prodaje automobile širom sveta pod brendovima “Bentli”, “Lambordžini”, “Audi”, “Porše”, “Seat”, “Škoda” i “Folksvagen”.

Kompanija “Rimac automobili”, koja je osnovana 2009. godine, danas razvija električne pogonske sklopove i baterije visokih performansi za neke od najvećih svetskih proizvođača automobila.

Rimac je lansirao i dve generacije svojih superautomobila. Ove godine predstavljen je najnoviji “rimac nevera” – električni superautomobil koji do 100 kilometara na čas ubrzava za manje od dve sekunde. Ukupno 150 primeraka biće proizvedeno u Hrvatskoj.

Tags
Back to top button