Bankoosiguranje podstaklo atraktivne usluge unakrsne prodaje
Otkako je institucionalni okvir Republike Srbije omogućio saradnju banaka i osiguravača u vidu zastupanja u osiguranju (2005. godine), različiti vidovi njihovih ugovornih odnosa značajno su napredovali, uočene su preferencije kupaca i, što je od velike važnosti, uspešno je sprovedeno približavanje i usklađivanje različitih prodajnih kultura banaka i osiguravača.
Bankoosiguranje je pospešilo moderne i konkurentne usluge osiguranja, pokazalo spremnost osiguravača za uspostavlјanje dugoročne saradnje, obezbeđenje podrške i zajednička ulaganja s bankarskim partnerom kako bi se plasman usluga izvršio što uspešnije, stimulisala prodajna mreža bankarskih službenika, a klijenti zadržali poverenje u oba brenda – banku i osiguravača.
Zakašnjenje u razvoju tog kanala prodaje u Srbiji u odnosu na tendencije u svetu, a naročito u Evropi, nadoknađeno je u solidnom obimu. Rezultati za 2019. govore da plasman premije životnog i neživotnog osiguranja ostvaren kroz bankokanal iznosi 5,6% od ukupne premije osiguranja u Srbiji, gde prednjači njegova primena u prodaji usluga životnog osiguranja (15,8% od ukupne premije), a u segmentu neživotnih osiguranja bankokanal je zastupljen sa 2,5% od ukupne premije. Pored kvantitativnog značaja u povećanju premije, za osiguravače bankoosiguranje predstavlja kvalitativan pomak u prodajnom segmentu: odlična primena unakrsne prodaje, razvoj atraktivnih usluga kreiranjem paketa osiguranja, razvoj višestruko korisnih, lako primenljivih IT rešenja, pospešivanje kvaliteta rada ostalih kanala prodaje, pružanje visokog nivoa kvaliteta usluga upotpunjeno kulturom bankarske delatnosti.
Značaj bankoosiguranja na domaćem tržištu bio je evidentan već nakon svetske ekonomske krize 2008. godine, i to time što je postalo neizbežan element u paleti usluga banaka i respektabilan kanal prodaje za osiguravajuća društva. Jačanje bankokanala tek se očekuje, pandemijska kriza, pored ostalog, pospešila je načine komunikacije s finansijskim institucijama. Usluge i zaštitu, kako od banaka tako i od osiguravača, klijenti sada traže i s pravom očekuju u pouzdanom, kreativnom, kvalitetnom i komfornom obliku. Kroz koncept bankoosiguranja mogu se u potpunosti zadovolјiti potrebe savremenog kupca, kome u ubrzanom životnom i poslovnom ritmu pre svega odgovara mogućnost integrisane kupovine različitih finansijskih usluga.
Na bankarima i osiguravačima je dobra perspektiva da klijentima svih generacija kreiraju i ponude jasne, valjane usluge, koje predstavljaju: a) beneficiju za klijenta (banke čuvaju lojalnost klijenata kupovinom usluga osiguranja radi upotpunjavanja svoje osnovne usluge), b) uslov za dobijanje bankarske usluge (osiguranja predmeta kreditiranja ili zalaganje polisa osiguranja života), c) zahtev za sigurnost (različite usluge životnog osiguranja, wallet osiguranje, usluge iz kategorije putnih osiguranja).
Brisanje strogih granica između finansijskih institucija i njihova međusobna konvergencija u poslovanju započeti su bankoosiguranjem. Dalji razvoj sektora finansijskih usluga u Srbiji izvesno će se oslanjati na taj provereni institut.
Izvor: Bonitet.com