Da nisu u odnosu banka – klijent isključivo klijenti ti koji su oštećeni, govori dosta primera iz bankarske prakse gde klijenti na neki način oštete banku.
Obično čujemo priče, tačnije žalbe, o tome kako je neka banka prevarila ili zakinula svog klijenta na određeni način. Gotovo nikad ne čujemo priču u kojoj je situacija bila obrnuta, tj. da je klijent na neki način uspeo da izigra banku. Međutim, ima i takvih priča, prenosi B92.
Retko ćete igde uspeti da nađete dokaze ovih prevara, zato što svaka banka gubi mnogo ukoliko u javnost dođe informacija da je prevarena. Takve priče bi ukazale na nesigurnosti njihovog sistema, a banka ne želi da se njeno ime pominje zajedno sa rečju “nesigurnost”.
Nekada, pre nego što su se bankomati osavremenili, banke su imale problem sa prevarantima koji su ih na sledeći način varali.
Princip rada je bio da se na bankomatu sa svojom karticom zatraži iznos od 20 hiljada dinara. Kada bankomat izbroji novce i protruri traženi iznos kroz otvor, prevarant iz sredine štosa izvuče koliko može, pazeći da ne poremeti gornju i donju novčanicu.
Nakon trideset sekundi bankomat “shvata” da novac nije uzet, jer nisu aktivirani senzori koji prate gonju i donju novčanicu i povuče sav (preostali) novac nazad u bankomat.
U ovom momentu se dešava prevara jer sistem poništava transakciju, što znači ne skida tih 20 hiljada dinara sa računa, a prevarant odlazi sa onoliko koliko je uspeo da uhvati u prethodnom koraku.
Ovakve prevare, međutim, već nekoliko godina nije moguće napraviti jer su bankomati osavremenjeni brojačicama vraćenog novca i video nadzorom. Pored toga i sistem banke je kroz svoje procedure zaštitio sebe od ovakvih prevaranata.