U proteklih godinu dana globalna kriza izazvana koronavirusom bacila je na kolena ili potpuno zatvorila brojne biznise, a među najpogođenijima našli su se ugostitelji. No, u jeku krize troje Beograđana iznašlo je način da pokrene i uspešno razvije biznis, i to vrstu usluge koja do sada nije bila dostupna građanima prestonice.
Naime, Jelena Petrović, Jovana Veličković i Bojan Pecarski, koji su inače svi godinama zaposleni u ozbiljnim kompanijama, došli su jednog dana na ideju za pokretanje biznisa, a sve je počelo od toga što su u sred noći, dok je još trajao period policijskog časa u Beogradu, ostali bez pića! I rešili da ga učine dostupnim svima, 24 sata dnevno.
U intervjuu za Bankar.rs razgovarali smo sa Jelenom Petrović, jednom od vlasnika i osnivača.
Vama je zaista to što ste ostali bez vina izrodilo ideju za biznis?
– Baš tako je bilo. Kao i većina ideja za posao, i naša se javila onda kad smo to najmanje očekivali i kao odgovor na naše potrebe koji nisu imale rešenje u tom trenutku. Jedne večeri tokom izolacije, a nakon napornog, radnog dana, uživali smo u ukusu francuskog rose vina. Nakon što smo popili flašu, shvatili smo da nemamo gde da poručimo takvu vrstu pića u večernjim satima. Prodavnice nisu radile, a dostava se odnosila uglavnom samo na hranu. Shvatili smo da u gradu od 2,5 miliona stanovnika, ne postoji opcija dostave pića na adresu. Tako se rodila ideja o sajtu Piće na točkiće!
Dodatno, mi znamo kako izgleda život u ovom gradu – koliko je beogradskih zgrada bez lifta, koliko se dugo traži parking mesto i kako je Beograđanima nabavka postala noćna mora kad pomisle na “teglenje kesa”. Ovako jednim pozivom dobiju piće na vrata u roku od sat vremena, i to već ohlađeno.
Na koji način ste došli do kapitala?
– Uložili smo naš privatni kapital. Prepoznali smo Piće na točkiće kao priču koja ima potencijala i koja će zaživeti, pa smo preusmerili ušteđevinu na ovaj posao. Za sada se pokazalo da nismo pogrešili, online platforma Piće na točkiće već je postala deo mnogih nedeljnih skupova, manjih proslava rođendana i manjih, porodičnih slavlja u trenutnim okolnostima.
Koliko vam je trebalo da pokrenete biznis?
– Prva ideja se javila još letos, ali smo sa ozbiljnijim pripremama krenuli polovinom septembra prošle godine. Kao neko ko vodi računa o svim detaljima, ništa nismo želeli da prepuštamo slučaju. Trebalo je dosta stvari uraditi – pronaći lokal, izraditi web sajt, izabrati vina koje želimo, zaposliti ljude i papirološki sve ispratiti i srediti. Sredinom januara smo bili spremni za početak.
Da li se posao brzo razradio?
– Možemo reći da jeste, klijenti su prepoznali pogodnosti koje nudimo, posebno isporuku koja je za područje Beograda maksimum 60 minuta, i to u periodu od 12 popodne pa čak do 4 ujutru. Fleksibilnost, širok izbor vina, bogat asortiman, ali i pristupačne cene, pokazali su se kao odlična kombinacija. Nastavljamo da ulažemo i dalje i uvodimo nove pogodnosti za naše kupce. Bitno nam je da čujemo njihove želje i potrebe i da na pravi našim odgovorimo na njih.
Za kakav ste se asortiman odlučili?
– Od starta smo želeli da imamo veliki izbor različitih i vrhunskih vina i drugih pića iz različitih zemalja (Italija, Francuska, Španija, Izrael, Novi Zeland…).
Bio je pravi momenat, imajući u vidu ograničavajuće okolnosti kretanja kupaca, ali da li očekujete da se nastavi tako i kada se sve vrati u normalu?
– Apsolutno. Za ovaj start-up, korona jeste bila osnov ideje, kao i mere koje su tada vladale, ali smatramo da će se u budućnosti sve više ljudi okretati ovoj metodi nabavke i poručivanja. E-commerce je sve popularnija reč i na našem podneblju. Uzor nam je bila Drizzly platforma koja postoji duže vreme (i pre korone). Ona je zabeležila ogroman uspeh, a nedavno je prodata Uberu za veliku svotu novca.
(Bankar.rs)