U utorak velika vest za male biznise – grantovi za inovacije
U utorak stiže velika i važna vest za preduzetnike, mikro, mala i srednja preduzeća, ali i start-up timove sa dobrom i inovativnom idejom – NALED u saradnji sa kompanijom Philip Morris i uz podršku Vlade Srbije, raspisuje javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru projekta StarTech.
Za grantove će moći da konkurišu svi koji žele da ulažu u razvoj inovativnih proizvoda i usluga i kojima će osvojiti nova tržišta i otvoriti nova radna mesta, kao i u digitalizaciju i transformaciju poslovanja zasnovanu na nauci, kaže Ivan Miletić, direktor korporativnih poslova za region jugoistočne Evrope u kompaniji Philip Morris.
Na konferenciji za novinare u utorak biće predstavljeni kriterijumi konkursa.
Miletić naglašava da je PMI za StarTech program obezbedio pet miliona dolara što je sigurno najveći iznos koji je dosad bespovratno obezbedio privatni sektor za podršku malim biznisima u Srbiji, a to je i prvi projekat ovakve vrste i u Philip Morris svetu. On posebno ističe značaj koji multinacionalne kompanije imaju za razvoj lokalne ekonomije, prenosi B92.
“U poslovanje u Srbiji smo od 2003. uložili oko 900 miliona dolara, a u budžet na ime poreza i doprinosa uplatili oko 7,4 milijarde dolara. Veliki investitori nisu značajni samo zbog visine ulaganja u jednu zemlju i broja radnih mesta koje donose. Važni su i zbog prenošenja novih tehnologija i savremenih poslovnih modela, kao i uticaja koji imaju na poslovnu i društvenu zajednicu u regionu u kojem posluju”, naglašava Miletić.
Cilj programa StarTech je unapređenje performansi i konkurentnosti privrede Srbije kroz veća ulaganja u razvoj zasnovan na znanju i inovacijama.
“Ulagati u inovacije i znanje danas je često jedini način da se osvoji tržište i zadovolje zahtevna očekivanja i navike potrošača. Takav pristup je u kompaniji Philip Morris postao imperativ pre skoro dve decenije, kada je odlučeno da se uđe u transformaciju jedne od najkonzervativnijih industrija. Strateško opredeljenje rukovodstva kompanije da promeni industriju iz korena i da sve resurse stavi u funkciju postizanja tog cilja je za mnoge u početku delovalo kao lud i suviše hrabar potez. Sada smo sigurni da je bio jedini ispravan. Odlučili smo da se oslonimo na nauku i nove tehnologije i svoj put gradimo na stalnom usavršavanju i naučnim dostignućima. U ovom poduhvatu Philip Morris International je uložio više od 7 milijardi dolara u istraživanje i razvoj, uposlio više od 400 naučnika i sve zaposlene širom sveta preusmerio da drugačije razmišljaju. Sada smo kompanija koja je promenila odnos ne samo prema sopstvenim proizvodima, nego i potrošačima, tržištu, javnom zdravlju i široj populaciji”, ističe Miletić.
U saradnji s NALED-om i predstavnicima Vlade definisani su ciljevi i aktivnosti. U novembru prošle godine potpisan je Memorandum o razumevanju s premijerkom Anom Brnabić.
“Pažljivo prateći viziju Vlade u pogledu transformacije srpske ekonomije, prepoznali smo da imamo dovoljno iskustva i znanja da pružimo značajnu podršku. Spremni smo da svojim primerom podstaknemo i motivišemo druge firme, a državi pomognemo da izgradi ekosistem koji će biti privlačan za poslovanje inovativnih kompanija. Srbija u kojoj postoji veliki broj preduzetnika, malih i srednjih firmi koje su usvojile digitalno poslovanje, fokusiraju se na inovativnost, generišu proizvode ili usluge visoke dodate vrednosti i lakše nastupaju na stranim tržištima, biće zemlja sa još jačom i otpornijom ekonomijom. Ovo je vizija Vlade, ali i nas koji ovde živimo i radimo”, kaže Miletić.