Mnoge bankarske klijente juče je zabrinula informacija koja se pojavila u medijima, da banke koje posluju u Srbiji uskoro planiraju da skrate rad šaltera do 12 časova, pa bi tako novac u filijalama, na primer, mogao da se podigne samo do podneva.
Ništa manje zabrinuti nisu bili ni zaposleni u bankama, koji su u ovakvim najavama videli i moguće smanjenje radne snage, trenda koji je već započeo digitalizacijom i prelaskom velikog broja korisnika na elektronske usluge, a koji je samo ubrzan pandemijom korona virusa.
Ipak, kako piše “Blic Biznis”, još uvek se ne razmatra opcija skraćenja radnog vremena u ekspoziturama, pa većina banaka i dalje sa strankama radi do 16 ili 17 časova.
Inače, od početka pandemije klijenti se sve više upućuju na elektronski kontakt sa bankama i novcem, pa se čak i neke vrste kredita i osiguranja mogu realizovati “iz fotelje”, pomoću nekoliko klikova mišem.
“Ne razmišljamo o skraćenju radnog vremena sa strankama. Bilo je slučajeva, kao i u drugim bankama, da je radno vreme skraćivano nekim danima, jer se dešavalo da se neko od zaposlenih u ekspozituri zarazi koronom, a onda moraju svi da se testiraju. Tada se šalje ekipa iz druge ekspoziture i skrati se radno vreme za sat ili dva, ali zaista nije bilo reči o generalnom skraćenju rada”, rekli su za portal iz jedne banke.
U drugoj, pak, kažu da su se iznenadili informacijom koju su danas pročitali u medijima i tvrde da nemaju u planu skraćenje radnog vremena filijala, niti znaju da je bilo koja druga banka razmatrala takav potez.
“Ne znamo odakle takav podatak, moguće da neka banka trenutno ima problem sa odsustvima zbog pandemije, pa su otuda krenule takve priče”.
I stručnjaci iz oblasti bankarstva u Srbiji kažu da nisu čuli ništa konkretno na temu skraćenja radnog vremena banaka, već samo samo tračeve.