Stručnjaci kažu da naša stabilnost zavisi od kontrole nad našim danima, kao i od osećaja pripadnosti, svrhe i rasta, u bilo kom smislu. Mnogi ljudi ovih dana kažu da su “udarili o zid pandemije”.
I uglavnom govore o poslu. Novi izazovi, ustaljena rutina rada od kuće, nagomilane obaveze. Kako im kao šef možete pomoći? Blagostanje vaših radnika ključno je za opšte dobro firme, piše Manager.ba.
Psiholog Lidija Woodiat, iz Australije, ovako savetuje menadžere, u zavisnosti od tipa problema s kojim se suočavaju i on i njegovi zaposleni.
Blumberg piše da je u poslednjih nedelju dana porasla anksioznost među američkim radnicima. S tim osećajem se suočava 16 odsto njih skoro svakog dana, većinu vremenu 11 odsto, 27 odsto radnika povremeno, 27 odsto je reklo da nema takvo osećanje, a 19 procenata se nije izjasnilo.
Kada se “sretnu” s takvim osećajima, zaposleni mogu imati manjak energije i produktivnosti, osećaju se manje vredno i demotivisano, nervozni su i zabrinuti, čak i ljuti/frustrirani, kaže Woodiat.
Problem 1: Rani meseci pandemije oduzeli su nam ritam poslovanja, dok smo razmišljali koliko smo nemoćni protiv smrtonosnog virusa. Godinu dana kasnije “imamo posla” s dosadnim ponavljanjem.
Rešenje: Neka zaposleni donose što više odluka. Objasnite im cilj i zadatak, ali im ne govorite kako to da urade, dajte im moć, da osete svrhu svog rada.
Problem 2: Kada su izolovani, radnici teže ocenjuju šta je “normalno” i šta se očekuje od njih. Neke granice u poslu, postale su manje vidljive, otkako je nastupila pandemija.
Rešenje: Nastupite pozitivno u razgovoru, ljudi vape za podrškom, i biće vam zahvalni ako im pomognete. Obustavite “srećne sate” na Zoomu (Zoom happy hours) i pokažite zaposlenima da cenite njihovo slobodno vreme – neka ga provedu kako žele.
Problem 3: Mnogi radnici daju svoj maksimum, osećajući se srećno što uopšte imaju posao. Ali, ima i onih koji se ne zadovoljavaju time, niti “šakom dolara” koje zarade, kažu neki stručnjaci.
Rešenje: Dokažite zaposlenima da i drugi cene njihov trud, na primer, kroz uvođenje svedočenja kupaca. Neke pozicije nemaju naročitu “svrhu”, i baš zato takvim zaposlenima treba ukazati poverenje i zahvalnost.
Problem 4: Ako radnici ne rastu profesionalno, njihova motivacija i angažman opadaju.
Rešenje: Zamolite zaposlene da postavljaju kvartalne ciljeve učenja i razgovaraju s vama o tome kako ih ispuniti. To može značiti i sticanje online sertifikata ili diploma, kao dopuna znanju.