Na samom početku pandemije i u vreme vanrednog stanja u Srbiji je zabeležen skok onlajn prodaje od nekoliko desetina do nekoliko stotina procenata. Najveći rast beležili su hrana, odeća, tehnički uređaji i oprema. Tokom vremena procenti su se smanjivali, ali je ostao uzlazni trend, piše RTS.
Na početku pandemije i u vreme vanrednog stanja u Srbiji je zabeležen skok onlajn prodaje od nekoliko desetina do nekoliko stotina procenata. Najveći rast beležili su hrana, odeća, tehnički uređaji i oprema. Tokom vremena procenti su se smanjivali, ali je ostao uzlazni trend.
Prema podacima sajta “Statista”, procenjuje se da 3,3 miliona potrošača u Srbiji kupuje onlajn. Zdravstvena bezbednost, komfor i ušteda vremena za potrošače su glavne prednosti internet trgovine. Za trgovce to je ušteda fiksnih troškova.
“Pored prodora elektronske trgovine u kategoriju prehrambenih proizvoda u budućnosti svakako možemo očekivati razvoj trgovine u pravcu personalizovane ponude. Razvoj informacionog društva i veštačke inteligencije omogućiće trgovcima i proizvođačima da svoju ponudu koncipiraju i personalizuju za svakog pojedinačnog potrošača”, kaže Žarko Malinović PKS.
U 2020. dobili smo 583 nove veb prodavnice. Elektronska trgovina u Srbiji mora biti u skladu sa globalnom e-trgovinom, smatraju nadležni.
“To je sada već jasno da je budućnost e-komerca praktično u jednoj simbiozi elektronske trgovine, društvenih mreža, društvenih platformi, različitih promotivnih i drugih interesantnih aktivnosti koje se dešavaju u sferi interneta, kako bi zapravo elektronska trgovina, a ona će to i postati, u nekim zemljama je i postala jedan veliki mobilni tržni centar”, kaže Tatjana Matić ministarka trgovine, turizma i usluga.
Prilikom kupovine na internetu od domaćih prodavaca potrošači imaju pravo da se predomisle u roku od 14 dana. Mogu da traže povraćaj plaćene cene i troškova isporuke robe, čak i kada ih prodavac o tome ne obavesti.