“U proteklom periodu investirali smo u pružanje usluga koje su prilagođene prekograničnim proizvodima i rešenjima za milione naših korisnika, a akvizicijom ćemo na raspolaganju imati oko 563 miliona dolara za ulaganje u organski i neorganski rast”, kaže u ekskluzivnom intervjuu za portal B92 Skot Galit, generalni direktor Payoneer-a.
1. Payoneer postaje javno akcionarsko društvo. Zbog čega ste odlučili da krenete ovim putem?
Payoneer je jedna od vodećih globalnih platnih platformi za podsticanje trgovine koja osnažuje rast miliona digitalnih biznisa. Tokom više od jedne i po decenije samostalnog rada, izgradili smo širok ekosistem koji povezuje tržišta, prodavce, frilensere, gig radnike, proizvođače, banke, dobavljače, kupce i druge putem integrisane globalne platforme, asada smo doneli odluku koja ćenam omogućiti da ostvarimo dalji rast, uz pružanje podrške digitalnim biznisima svih veličina iz celog sveta.
Otpočeli smo proces spajanja sa kompanijom FTAC Olympus Acquisition Corp, sa ciljem da postanemo javno akcionarsko društvo. Prema trenutnim procenama, očekuje se da vrednost kompanije dostigne oko 3,3 milijardi dolara, a nakon završetka transakcije planiramo da dobijena sredstva upotrebimo za dalje ubrzanje naše globalne platne platforme. Imamo veoma ambiciozne planove, a ulazak na berzu preko namenske kompanije za akviziciju (SPAC) garantuje nam finansiranje i izuzetnu platformu za budući rast i omogućava nam veću kontrolu i sigurnost – u pogledu cena naše ponude, vremena i partnera sa kojima ćemo raditi.
2. Šta to znači za vaše korisnike? Šta mislite, kako će se ova akvizicija odraziti na korisnike u Srbiji?
Payoneer obrađuje transakcije ukupne vrednosti od preko 44 milijarde dolara za više od 5 miliona klijenata preko 7000 pojedinačnih trgovačkih koridora. Naša snažna platformaobezbeđuje globalnu povezanost preko 190 zemalja i teritorija sa lokalizovanim kapacitetima, među kojima je i Srbija.
U proteklom periodu investirali smo u pružanje usluga koje su prilagođene prekograničnim proizvodima i rešenjima za milione naših korisnika, uložili smo značajna sredstva kako bismo osnažili preduzetnike i kompanije širom sveta da naprave korak više, da izađu na međunarodno tržište. Ta sinergija donela je dobro obema stranama, a Payoneer brend, asortiman proizvoda, mrežno dejstvo istakli su se brojnim funkcionalnostima u odnosu na konkurenciju.
Verujemo da će ova strateška poslovna odluka biti od velike koristi kako za Payoneer, tako i za naše korisnike u smislu napretka, ubrzanja i rasta naše globalne platne platforme za podsticanje trgovine na globalnom nivou.Postajanjem javnog akcionarskog društva obezbedićemo značajna finansijska sredstva koja će doprineti daljem razvoju Payoneer platforme, a samim tim i mogućnostima koje nudimo našim korisnicima kako širom sveta, tako i u Srbiji.
3. Da li možemo očekivati neke nove funkcije i usluge od Payoneer-a?
Svet finansijskih tehnologija je veoma raznovrstan sa tendencijom da se i dalje razvija, budući da kompanije sve više uvode inovacije na tržište. Naša misija je da demokratizujemo pristup finansijskih uslugama i podstičemo rast digitalnih biznisa svih veličina iz celog sveta. Da bismo nastavili tom trasom, potrebno je kontinuirano ulaganje u razvoj novih proizvoda i usavršavanje već postojećih. I upravo to planiramo da uradimo. Zadovoljstvo mi je da objavim da ćemo ovom akvizicijom na raspolaganju imati oko 563 miliona dolara za ulaganje u organski i neorganski rast. Takođe, u planu nam je da unapređenjem postojećih, ali i kreiranjem novih rešenja i usluga, poput onih koje se odnose na obrtna sredstva i „merchant“ usluge proširimo prisustvo i povećamo stepen zadržavanja klijenata, uz ubrzanje naše strategije spajanja i preuzimanja.
4. Da li ste zadovoljni vašim poslovanjem u Srbiji?
Da, veoma. Tržište Srbije kontinuirano raste i razvija se i sa stanovišta poslovanja Payoneer-a, sigurno ga možemo svrstati u jedno od ključnih. Samo u toku 2020. godine obim plaćanja je porastao za oko 20 odsto, a zabeležen je i rast pojedinih linija poslovanja – na primer broj online nastavnika porastao je za više od 350 odsto. Payoneer od 2015. godine ima brend ambasadora, što govori o tome da nam je Srbija u fokusu već duži vremenski period, a ove godine u planu nam je i otvaranje kancelarije. Korisnici naše platforme u Srbiji su uglavnom frilenseri i preduzetnici koji se bave pružanjem usluga, talentovani mladi ljudi sa izuzetno izraženim preduzetničkim duhom. Oni znaju šta im je potrebno i shodno tome, zahtevaju različita platna rešenja za upravljanje sredstvima. Interakcija i komunikacija koju sa njima ostvarujemo u velikoj meri nam pomažu da svoja rešenja unapredimo i na najbolji način ih prilagodimo potrebama naših korisnika.