Tanya Golešić, predsednik kompanije Jimmy Choo Americas i jedan od panelista na današnjoj on-lajn konferenciji Career paths connects 2021. Jugoistočna Evropa (https://careerpaths.holistic-digital.com/career-paths-connects-srb/) za Bankar.rs ocenila je aktuelno stanje na tržištu luksuznih brendova, te nam otkrila i na koji način se njihova kompanija prilagodila novonastalim okolnostima izazvanim pandemijom COVID-19.
Na početku razgovora sa ženom koja stoji iza jednog od najpoznatitijih brendova u svetu kada je u pitanju ženska obuća, pre svega nas je interesovalo koliko je ova kriza izazvana koronavirusom uticala i na poslovanje kompanije Jimmy Choo.
– Koronavirus je na ovaj ili onaj način uticao na sve modne marke (uglavnom). Brendovi koji su napredovali i bili su uspešni su oni koji imaju potpuno razvijenu e-trgovinu ili poslovanje putem “Omni channel business”. Budući da su prodavnice u početku pandemije bile zatvorene, a neki klijenti još uvek oklevaju da posete prodavnice, moramo biti kreativni nudeći virtuelne termine za kupovinu i takođe servisirajući svoje klijente putem jimmichoo.com. Klijenti i dalje kupuju samo na drugačiji način – kaže Golešić.
Hoće li i u kojoj meri ova situacijna promeniti budućnost poslovanja vaše kompanije?
– Kao što sam već rekla, moramo biti okretni, moramo tražiti nove i kreativne načine servisiranja svojih klijenata i moramo maksimizirati svoju e-trgovinu. Treba nam manje proizvoda, ali više posebnih proizvoda. Kao što smo saznali, čini se da nema otpora ceni ako je proizvod poseban.
Šta biste savetovali studentima koji se sada odlučuju o svojoj budućoj karijeri? Treba li da menjaju perspektivu, okrenu se nekim specifičnim oblastima, prilagode novonastaloj situaciji iako ona neće trajati u nedogled, ali će svakako uticati i dugoročno na promenu načina poslovanja?
– Nema potrebe za promenom, osim ukoliko polje koje ih zanima više ne postoji kao rezultat Covida. Važno je da se usredsredite na karijeru kojom se bavite. Takođe je važno uvek se voditi svojom radnom etikom. Treba da se potrudite da biste stekli poštovanje svojih kolega i šefa. Takođe je važno rešavati probleme i nuditi nove ideje. Sve ove stvari će vas učiniti prepoznatljivim i na kraju vam doneti nagradu u karijeri.
Covid je apsolutno promenio svet i nikada se nećemo vratiti na 100% pre Covid-a. Ljudi su mnogo svesniji šta je dobro.
Kolika je šansa da tek svršeni student dobije posao u kompaniji poput vaše ili biste im pre savetovali da se za početak poslovno izgrađuju u manjim firmama?
– U kompaniji Capri (Jimmi Choo, Michael Kors Versace) zapošljavamo mnogo novih diplomaca. Takođe obezbeđujemo letnju praksu za školski kredit. Međutim, uvek je važno imati odgovarajuće radne vize itd. ako tražite posao u drugoj zemlji.
(Bankar.rs)