Kako je Ilon Mask došao do prvog miliona
Kada je kretao kao mladi preduzetnik, sa manje od 25 godina, Ilon Mask je s bratom Kimbalom i prijateljem Gregom Kurijem pokrenuo Zip2 (1995), kompaniju koja je medijskim kućama prodavala online planove grada s vodičima i oglasnikom.
Mask u početku nije mogao sebi da priušti ni iznajmljen stan, pa je spavao u sedištu kompanije, maloj zakupljenoj kancelariji u Palo Altu u Kaliforniji sa jednim računarom.
U osnivanje kompanije uložili su 28.000 dolara. Dio novca pozajmili su od oca, a deo su dobili od ljudi koji su verovali u njihovu ideju.
Sredinom devedesetih, internet je tek doživljavao ekspanziju, a novine su pokušavale da nađu način da na najbolji način koriste internet. Zip2 je ubrzo pridobio najveće medijske igrače za svoje klijente, uključujući Njujork Tajms i Čikago Tribjun.
Ideja je naizgled bila jednostavna, Mask je kombinovao besplatnu bazu podataka kompanije Navtek koja se bavila izradom digitalnih mapa, s poslovnom bazom podataka Palo Alta.
Već sledeće godine u kompaniju je jedan ulagač investirao tri miliona dolara. Zatim su promenili i strategiju poslovanja, pa se više nisu prodavale gotove karte i vodiči, već sistem kojim su novine mogle same stvarati svoje karte bilo gde u Americi. Zip2 postala je ključna kompanija u svojoj oblasti, online gradskim vodičima.
Do 1998. godine već su imali 160 partnera među novinskim kućama. Već sledeće godine (1999) Zip2 kupuje Kompak kako bi njen sistem iskoristio za poboljšanje svog pretraživača AltaVista za 305 miliona dolara. Sam Mask u tom poslu dobija 22 miliona koliko je procenjeno da vredi njegovih sedam odsto deonica. I postaje milioner.
Izvor: BIZLife