Nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) kaže da mu je prodaja u svetu opala prošle godine za 15,2 odsto zbog pandemije KOVID-19, ali da se pred kraj godine znatno oporavila, dok se 2020. više nego utrostručila prodaju e-vozila, samo na baterije.
Globalna prodaja svih Volksvagenovih marki iznosila je 9,3 miliona vozila. Četvrti kvartal je doneo manji pad, od 5,7 odsto, a u tom tromesečju decembar je i bolji, s manjkom od samo 3,2 odsto u odnosu na isti mesec 2019. godine.
Folksvagen je u sredu rekao da je prodaja najviše opala u Zapadnoj Evropi, za 21,6 odsto, dok je prodaja u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu te kompanije, opala za 9,1 odsto, piše BIZlife.
Prodaja automobila samo na baterije porasla je za 214 odsto, na 231.600 sa 73.700 kod svih marki kompanije.
Među vodećim po prodaji e-vozila bili su “Folksvagen ID.3 Compact” sa 56.500, “Audi e-tron SUV” sa 47.300 i vrhunski “Porsche Taican” sa 20.000 komada.
Folksvagen je rekao da je njegova prodaja pala za manje od ukupnog proseka tržišta automobila u svetu, što znači da je malo proširio svoj tržišni udeo.
“Pandemija COVID-19 učinila je 2020. godinu izuzetno izazovnom”, rekao je šef prodaje grupe VW Kristian Dalhaj. “VW grupa se dobro pokazala u tim uslovima i ojačala je svoju tržišnu poziciju”, istakao je on.
Pored matične marke, brendovi grupe “Folksvagen” su i “Audi”, “Porsche”, SEAT, “Škoda” i kamioni MAN i “Scania”.