Ovo su pravila poslovnog bontona – Bankar.rs
SAVETI ZA POSAOSVE VESTI

Ovo su pravila poslovnog bontona

Kako se vremena menjaju, tako se menjaju i društvene norme prihvatljivog ponašanja u privatnom i poslovnom svetu, ali poslovni bonton uvek postoji.

Donosimo vam osnovna pravila ponašanja kojih bi trebalo da se pridržavate u poslovnom svetu, a prenosi portal LadiesIN.

1. Predstavite ljude s kojima radite – Kad god imate priliku, predstavite osobe s kojima radite. Njima to daje osećaj da su cenjeni bez obzira na njihov status ili poziciju na poslu.

2. Rukovanje je i dalje profesionalni standard – Ovaj jednostavan gest pokazuje ne samo da ste pristojni, samouvereni i pristupačni, nego određuje i ton moguće saradnje u budućnosti.

3. Uvek govorite “molim” i “hvala” – To bi se trebalo da se podrazumeva, ali čak i u opuštenoj poslovnoj atmosferi ove dve jednostavne reči i dalje su imperativ.

4. Nemojte prekidati – Prekidati nekoga dok govori veoma je nepristojno i pokazuje nepoštovanje mišljenja drugih.

5. Pripazite na svoj govor i jezik – Verbalna i pisana komunikacija danas je sve neformalnija, ali budite oprezni i mudro birajte svoje reči. Naravno, bezobrazan i uvredljiv jezik je potpuno neprihvatljiv, kao i žargon.

6. Napravite dvostruku proveru pre nego što kliknete send – Uvek proverite da li vaš e-mail ima gramatičkih grešaka, a kako program sad sam upozorava na greške, više nema izvinjenja za tipfelere. Sve to još jednom pročitajte i vidite ima li e-mail onaj smisao i ton koji ste želeli da postignete.

7. Nemojte nenajavljeni ulaziti u nečiju kancelariju – Uvredljivo je pomisliti kako imate pravo da prekidate nekoga u poslu. Pokucajte ili pozdravite, ako su vrata otvorena, zatim pitajte da li imaju trenutak za vas. Ako će razgovor potrajati više od nekoliko minuta, bilo bi dobro da se najavite telefonom ili e-mailom, te dogovorite najbolje vreme za razgovor.

8. Nemojte da tračarite – Ponekad je teško odupreti se bezazlenom tračarenju, ali istina je da trač nikad nije bezazlen. Nije lepo prema onome koga ogovarate, a i ostavlja loš utisak o vama.

9. Nemojte prisluškivati – Svako ima pravo na privatnost, bilo da se radi o razgovoru uživo, telefonom ili o e-mailu.

10. Uvažavajte ljude oko sebe – Ako saradnika sretnete na hodniku ili na ulici, uvek ih pozdravite. Ako neko dođe do vas, lepo ga zamoilte da pričeka trenutak da završite ono što upravo radite. Posao nije razlog da ignorišete ljude.

11. Teme koje bi trebalo da izbjegavate – Teme koje svakako treba da izbjegavate su religija i politika.

12. Budite tačni – Svi su zaposleni, ali tačnost pokazuje drugima da cenite njihovo vreme. Kašnjenje ne znači da ste zaposleniji od drugih nego da ste bezobzirni.

13. Ugasite telefon tokom sastanka
 – Kad ste na sastanku fokusirajte se na razgovor. Nemojte razgovarati telefonom, odgovarati na sms ili proveravati poštu, jer time pokazujete nepoštovanje kolega.

14. Vizit karte – Nemojte svoje vizit karte deliti svakome koga upoznate, to je pomalo agresivno. Prvo pitajte osobu da li vam može dati svoju vizit kartu ili ih pitajte da li im vi možete ostaviti svoju.

15. Pokažite interes – Održavajte kontakt očima, slušajte ono što sagovrnik govori. Postavljajte pitanja i pokažite interes za mišljenje drugih ljudi.

Izvor: eKapija

Tags
Back to top button