Fijat Krajsler i francuski Pežo-Sitroen dobili su danas “zeleno svetlo” Komisije EU za zaštitu konkurencije za spajanje vredno 38 milijardi dolara.
Time će nastati četvrti najveći proizvođač automobila u svetu.
Odluka je doneta nakon što su Fijat i PSA pristali da pojačaju saradnju sa japanskim rivalom, kompanijom Tojota Motor, prenosi CNBC.
Dva proizvođača vozila su odlučila prošle godine da udruže snage kako bi lakše prevazišli dvostruke izazove u auto industriji, kao što su finansiranje tehnologija za proizvodnju ekološki čistijih vozila i kriza tržišta izazvana globalnom pandemijom.
Evropska komisija je saopštila da će PSA proširiti sporazum sa Tojotom o mini kombijima, povećanjem kapaciteta za ova vozila japanske kompanije i smanjenjem cene za njihov transport, kao i za prevoz rezervnih delova i dodatne opreme, čime se otklanja zabrinutost u pogledu tržišne konkurencije u EU.
„Ravnopravan pristup konkurentnom tržištu za mala dostavna komercijalna vozila važan je mnogim samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima širom Evrope“, navela je evropska komesarka za konkurenciju Margret Vestager u saopštenju.
Fijat i PSA će takođe omogućiti rivalima pristup njihovim servisima za popravke i održavanje mini kombija kako bi pomogli novim učesnicima širenje na tržištu, dodali su iz Evropske komisije.
Udružena kompanija Fijata i PSA, koja će se zvati Stelantis, posedovaće brendove Fijat, DŽip, Dodž, Ram i Maserati, kao i Pežo, Opel i DS.
Dve kompanije su najavile da će 4. januara imati odvojene skupštine akcionara na kojima treba da se odobri transakcija, i da se očekuje da spajanje bude završeno do kraja prvog kvartala 2021.
Kontrolni akcionar u FCA je Eksor, holding kompanija italijanske porodice Anjeli, dok su glavni investitori Pežo-Sitroena porodica Pežo, francuska vlada i kineski Dongfeng.