Sberbank igra na kartu e-trgovine – Bankar.rs
ANALIZEBANKEElektronsko bankarstvoEVROPSKE BANKEINOSTRANE BANKEINOVACIJESLIDERSVE VESTI

Sberbank igra na kartu e-trgovine

Najveća ruska banka Sberbank očekuje da će do 2030. više od polovine prihoda ostvarivati u sektorima izvan temeljnog bankarskog poslovanja, najavivši fokus na elektronsku trgovinu.

Sberbank želi da do 2023. bude među tri vodeća ruska aktera u elektronskoj trgovini i početkom nedelje najavila je preuzimanje većinskog udela u internet platformi SberMarket, zajedničkom ulaganju sa internet grupom Mail.Ru.

Ruska banka je uložila oko dve milijarde dolara u akvizicije i informatičku tehnologiju kako bi uhvatila korak sa američkim tehnološkim divovima Appleom i Googleom, a kupila je i medijsku grupu Rambler i mrežno kino Okko.

U sledeće tri godine Sberbankovi prihodi od nebankarskih poslova trebali bi da dosegnu najmanje pet odsto prihoda grupe, rekao je prvi potpredsednik izvršnog odbora Lev Khasis početkom nedelje.

“U sprovođenje te strategije uložićemo značajnih oko četiri odsto našeg kapitala i usmeriti većinu tog novca u razvoj poslovanja e-trgovine”, istakao je Khasis.

Sberbank je do sada po njegovim rečima u Sbermarket uložila 12 milijardi rubalja (156 miliona dolara). Rast Sberbanka u tom sektoru verovatno će biti organski, iako su moguća partnerstva, dodao je Khasis, isključivši mogućnost velikih spajanja i preuzimanja.

Uprkos promeni fokusa, bankarsko poslovanje će do 2023. godine i dalje činiti približno 70 odsto neto operativnog prihoda, prema procenama koje je u ponedeljak predstavio izvršni direktor German Gref.

Prinos na kapital banke, jedan od ključnih pokazatelja profitabilnosti, trebao bi u razdoblju od 2020. do 2023. premašiti 17 odsto.

Zajmovi stanovništvu trebali bi rasti 10 do 12 odsto godišnje, a portfolio kompanija u kojima Sberbank ima vlasnički udeo za dodatnih pet do sedam odsto godišnje, navedeno je u prezentaciji.

Izvor: Seebiz.eu

Tags
Back to top button